05.03.2002

عزت اله سحابی آزاد شد ، اما هدی صابر در پشت درهای بسته محاکمه می شود، تقی رحمانی در سلول انفرادی، و رضا رئيس طوسی در بيمارستان بستری است

عزت اله سحابی روزنامه نگار هفتاد و پنج ساله ايرانی بعد از پانزده ماه از زندان آزاد شد. مدير مسئول مجله ی توقيف شده ی ايران فردا، شنبه 11 اسفند 1380 با سپردن دويست ميليون تومان وثيقه از زندان آزاد شده است. وی به اتهاماتی نظير « تبلغ بر عليه نظام» در پی يک سخنرانی در دانشگاه اميرکبير در آذر ماه 1379 دستگير شده بود. عزت اله سحابی بيش از اين به اتهام« اقدام برای سرنگونی » با شرکت در کنفرانس برلين در تير ماه 1379 دستگير و زندانی شده بود که در 31 مرداد ماه به قيد وثيقه بطور موقت آزاد شده بود.

عزت اله سحابی در طی مدت بازداشت خود تحت فشارهای شديد روحی و فيزيکی قرار داشته است، به گونه ای که به گفته خود در مصاحبه با روزنامه نوروز « دوبار دچار عارضه ی قلبی» شده است.

هم زمان با آزادی آقای سحابی، محاکمه ی بخش ديگری از روزنامه نگاران در تهران ادامه دارد، از جمله محاکمه ی هدی صابر روزنامه نگار ايران فردا در پشت درهای بسته آغاز شده است ، تقی رحمانی روزنامه نگار ايران فردا و اميد زنجان (توقيف شده) و سعيد مدنی که هم چنان در سلول انفرادی بسر می بردند و رضا رئيس طوسی، که به گفته همسرش در پی فشارهای زندان در بيمارستا ن بستری است منتظر محاکمه ی خود هستند.

گزارشگران بدون مرز يادآور می شود که ايران امروز رکوردار «بزرگترين زندان روزنامه نگاران» در خاورميانه است 18

روزنامه نگار در پشت ميله های زندان بسر می برند. اکثريت آنها پس از ماه ها بازداشت موقت هنوز محاکمه نشده اند.


علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ايران ازجمله سی نه رهبر و مقام دولتی در جهان است، که از سوی گزارشگران بدون مرز بعنوان دشمنان آزادی مطبوعات برگزيده شده اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates