29.09.2006

نماينده مجلس :موضوع دانشجويان ستاره دار صحت دارد

پیک ایران: يك عده دانشجوي دست‌نشانده‌ي كه معلوم نيست از چه طريق در دانشگاه‌ها پذيرفته‌اند دفاتر انجمن‌ها را اشغال نموده‌اند. حتي به اين افراد سمت رييس، معاون و امثال آن را داده‌اند و انتخابات فرمايشي درست كرده‌اند

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي، با تاييد اينكه دانشجويان به اصطلاح «ستاره‌دار» در مقطع كارشناسي ارشد مدارك خود را به همراه مستندات كامل به وي ارايه داده‌اند، گفت:« بحث دانشجويان يك ستاره‌دار و بيشتر صحت دارد و آن را به طور جد پيگيري مي‌كنم.»
شهريار مشيري در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، همچنين مدعي شد:« علاوه بر اين حتي قبول شدگان كارشناسي ارشدي هم داشته‌ايم كه اصلا اسم آنها در ليست قبولي‌ها نبوده است، يعني از اول اسم آنها را در ليست سياه آورده‌اند و سازمان سنجش اصلا اعلام قبولي نكرده است.بعدا كه پرينت كارنامه‌اي اين دانشجويان از روي اينترنت به دست‌شان رسيده متوجه شدند كه نمره‌ي اينها از آخرين پذيرفته‌شدگان مثلا كرمان يا اميركبير نيز بالاتر بوده است، ولي چون مثلا چهل روز به دليل فعاليت‌هاي دانشجويي در بازداشتگاه اوين بوده است، اينها را جزو قبولي‌ها اعلام نكرده‌اند.»
وي خاطر نشان كرد:« اين مسئله دور از انصاف، حقوق انسانيت و شرافت انساني است كه ما با كساني كه دشمني با نظام ندارند، بلكه تنها انتقاداتي دارند، اينگونه برخورد كنيم.»
مشيري ادامه داد:« اگر درخلال اين سال‌ها مسوولان دانشگاه‌ها عرضه داشتند، انتقادات آنها را برآورده مي‌كردند، اين هم از بي‌عرضگي مسوولان بوده كه نتوانستند انتقادات دانشجويان را پاسخ دهند؛ لذا عدم ثبت‌نام اين دانشجويان جنايت در مورد علم و توسعه‌ است.»
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، با انتقاد از اعلام رسمي وزير علوم مبني‌بر كتمان اين قضيه، گفت: « بنده مدارك و مستندات لازم را در اختيار دارم و هفته‌ي آينده نطق قبل از دستور در اين رابطه خواهم داشت و به مسوولان نيز تذكر داده‌ام، اگر اين دانشجويان تا شنبه و يكشنبه ثبت‌نام نشوند، اسامي آنها و كپي نامه‌هايي كه گزينش سازمان سنجش به اينها داده و اعلام كرده كه شما به اين علت ثبت‌نام نشده‌ايد را در صحن علني مجلس توزيع خواهم كرد.»
وي با بيان اينكه علاوه بر آن كار ديگري كه در دانشگاه‌ها انجام داده‌ا‌ند اين كه در تابستان درهاي اتاق‌هاي برخي انجمن‌هاي اسلامي و تشكل‌هاي سياسي كه شناسنامه دارند و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در دانشگاه‌ها حضور داشته‌اند، را شكسته و تمام اموال آنها را بيرون آورده و مصادره كرده‌اند،‌مدعي شد:« يك عده دانشجوي دست‌نشانده‌ي خود را كه معلوم نيست از چه طريق در دانشگاه‌ها پذيرفته‌اند و قطعا از طريق علمي نبوده را وارد اين انجمن‌ها كرده‌اند و آنها دفاتر انجمن‌ها را اشغال نموده‌اند.»
مشيري ادامه داد:« حتي به اين افراد سمت رييس، معاون و امثال آن را داده‌اند و انتخابات فرمايشي درست كرده‌اند و اين افراد را مسوول انجمن‌هاي اسلامي كرده‌اند. كساني كه هرگز يك روز نيز در دوره‌ي كارشناسي خود در انجمن اسلامي نبوده‌اند.»
نماينده‌ي مردم بندر عباس در مجلس، تصريح كرد:« چگونه با وجود اينكه حتي هنوز ورودي‌هاي امسال به دانشگاه‌ها جهت ثبت‌نام معرفي نشده‌اند، اين انجمن‌هاي اسلامي شكل گرفته‌اند؟ در واقع فرمايشي كردن همه‌ي كارها متاسفانه با روح دموكراسي و قانون در كشور مغايرت دارد.»
وي اظهار داشت:« اگر ما به دانشجويان بها ندهيم و به آنها خط ندهيم آنچه به نفع كشور و نظام است به آنها آموزش ندهيم و بخواهيم دست و بال‌شان را قطع نماييم، اينها در درازمدت زيرزميني مي‌شوند و همين تشكيلات به تشكل‌هاي زيرزميني تبديل خواهند شد.»
وي ادامه داد:« آن زمان نيات و اهداف‌شان از خدمت كردن خارج مي‌شود و به سمت‌هاي ديگري سوق پيدا مي‌كند. پس چرا دستي دستي از چند جوان با احساس و با عاطفه براي كشور دشمن بسازيم؟»
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، گفت:« اگر دانشجويي در خلال تحصيل تخلفي كرد كميته‌ي انضباطي وجود دارد و اين كميته بايد با او برخورد كند هر چند كه اخراجش كنند، ولي بايد تخلفش محرز شود و حتي دانشجويان، اساتيد و همه‌ي دانشگاه‌ها بفهمند اين فرد متخلف است ولي موقعي كه هنوز كسي پا به دانشگاه نگذاشته ما مانع تحصيل وي شويم و هنوز دانشجو سر كلاس نيامده، بياييم انجمن اسلامي و تشكل‌هاي سياسي را فرمايشي درست كنيم جاي سوال است. اينجاست كه نقض حقوق انساني مطرح مي‌شود؛ لذا پيگير مشكل ايجاد شده براي اين دانشجويان هستم.»
وي ادامه داد: ما داراي مذهبي هستيم كه رهبر آن امام جعفر صادق (ع) است و سر كلاس درسش دانشجويان «مادي» يعني كساني كه خدا را قبول نداشتند و به توحيد و معاد بي‌اعتقاد بودند، حاضر مي‌شدند و امام صادق(ع) به آنها اجازه‌ي ورود مي‌داد و سر كلاس درس ايشان حضور پيدا مي‌كردند.
مشيري تصريح كرد: امام صادق (ع) مانع از ورود اين افراد نبود، بلكه مي‌فرمود هركس به اين‌جا مي‌آيد نانش بدهيد، ولي از دينش مپرسيد. يعني معتقد بود اين افراد مهمان دانشگاه هستند و بايد از آنها پذيرايي شود، ولي نبايد از دين و مرامشان پرسيد.
وي ادامه داد: علم اين‌گونه توسعه پيدا مي‌كند، نه اين‌كه بخواهيم به خاطر اين‌كه گرايش سياسي يك نفر با ما موافق نيست، يا اينها در انتخابات طرفدار كانديدايي بوده‌اند، به شدت سركوب شوند. اينها دور از جوانمردي و انسانيت است و بايد از حقوق اين دانشجويان دفاع كرد.
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در پايان گفت: اگر اينها در اين دوره ثبت نام نشوند، مطمئن باشيد از سال‌هاي آينده، ديگران آنها را غربال مي‌كنند، لذا بايد از اول جلوي اين كار گرفته شود. نبايد بگذاريم در مملكت، بدعتي بشود كه فرد حتي براي درس خواندن نيز گزينش شود. در حال حاضر براي شغل پيدا كردن گزينش‌هاي زيادي صورت مي‌گيرد. اگر قرار باشد براي درس خواندن هم چنين شود درست نخواهد بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates