28.09.2006

روزنامه نگار ساوه ای به دادگاه احضار شد

منبع: میل دریافتی
محمد رضا فتحی روزنامه نگار در ساوه بدنبال انتشار یکی از مقالاتش در نشریه محلی” مدینه گفتگو” به دادگستری ساوه احضار و روز پنجشنبه توسط جانشین دادستان ساوه تحت بازجویی قرار گرفت. وی اکنون با گذاشتن وثیقه بیست میلیون ریالی آزاد شده است.
محمد رضا فتحی چندی پیش با نگارش مقاله ای تحت عنوان “آرایشگاه زیبا” در صفحه اجتماعی دوهفته نامه مدینه گفتگو در شهرستان ساوه به طرح دیدگاههای جامعه شناختی و برداشت علمی ازگرافیک و نوع طراحی یک نمونه کارت ویزیت تبلیغاتی و عمومی در آن شهر پرداخته بود.
این کارت تبلیغاتی متعلق به یک دفتر مشاوره زیبایی و ترمیم چهره است که در مطب یکی از پزشکان محلی ساوه قرار دارد. علیرغم حذف مشخصات و نشانی صاحب کارت مذکور در نشریه، اما صاحب این کارت به دادگاه مراجعه و به طرح شکایت علیه نویسنده پرداخته است.
فتحی که علاوه بر تدریس، دانشجوی دوره ی فوق لیسانس رشته جامعه شناسی است با رد اتهاماتش مبنی بر نشر اکاذیب، آن دسته از منابع و کتب علمی که مطلبش را با استناد به آنها تهیه کرده به بازجویش معرفی کرده است.
وی دو سال پیش نیز بدنبال شکایت برخی مدیران دولت قبلی از نوشته هایش در وبلاگ، با دنیای وبلاگ نویسی وداع کرده بود اما همچنان یکی از نویسندگان افتخاری(بدون دستمزد) و ثابت مطالب اجتماعی ونگارش تحلیل های جامعه شناسانه در نشریات محلی استان مرکزی به شمار می آید. مطالب وی رویکرد انتقادی دارد و پیوسته تضاد فرهنگی و اجتماعی محیط پیرامونش را به نقد می کشد.
محافل فرهنگی و مطبوعاتی بیم از آن دارند که با فراگیر شدن شکایت از اصحاب قلم و افزایش ترافیک پرونده های مطبوعاتی در محاکم قضایی و به تبع آن نگرانی از طرح دیدگاه و ابراز عقیده، شرایط به سوی ایجاد انسداد اجتماعی و فرهنگی سوق داده شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates