19.09.2006

افشاگري هم نتوانست مانع معامله مشكوك تاريخ بورس شود

بازتاب: با وجود آن كه پيش از اين، «بازتاب» اقدام به افشاگري عليه معامله كلان در بزرگ‌ترين بانك خصوصي كشور كرده بود، سرانجام امروز، آقاي «ر»، توانست با خريداري 293 ميليارد تومان از سهام اين بانك، بزرگ‌ترين معامله تاريخ بورس تهران را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، در اين معامله، كل سهام شركت «ايران‌خودرو» در بانك «پارسيان» به مبلغ 293 ميليارد تومان به آقاي «ر» فروخته شد و وي را كه پيش از اين، داراي 4 درصد سهام در اين بانك بود، به دارنده يك‌سوم سهام بانك و بزرگ‌ترين سهامدار آن تبديل كرد.

آقاي «ر» كه هم‌اكنون از بزرگ‌ترين بدهكاران بانك است، به تصميم‌گيرنده اصلي بانك تبديل شده و چگونگي وصول مطالبات بانكي از وي و پرداخت وام‌هاي جديد به او، حقوق ميليون‌ها سهامدار مستقيم و غيرمستقيم ديگر بانك پارسيان را در ابهام قرار خواهد داد.
گفته مي‌شود قرار است با دريافت يك وام شصت ميليارد توماني ديگر از بانك پارسيان توسط آقاي «ر»، بخشي از اين مبلغ كلان بازپرداخت شود.

تاكنون بانك مركزي كه قانونا مسئول نظارت بر عملكرد بانك‌هاي خصوصي است، نسبت به تغيير و تحولات در بزرگ‌ترين بانك خصوصي كشور، واكنشي نشان نداده است.
در اين حال، برخي اخبار نيز از مشاركت يكي از شيوخ امارات با آقاي «ر» حكايت دارد.

گفتني است، معامله انتقال 8/28 درصدي سهام بانك پارسيان كه با رقم 293 ميليارد و هفتصد ميليون تومان انجام شد، در كنار انتقال سهام شركت صدرا به سرمايه‌گذاري بانك ملي، كه بزرگ‌ترين معامله دولتي در تاريخ بورس به شمار مي‌رود، بزرگ‌ترين معامله خصوصي تاريخ بورس تهران است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates