17.09.2006

سنگال زن احمدی نژاد را به فاهشه خانه فرستاده!؟

بازتاب: عدم رعايت شئون ديپلماتيك ايران، اين بار در سنگال

خبرنگار «بازتاب» از سنگال گزارش داد: به دلايل نامعلوم، با نقض پروتكل تشريفات ديپلماتيك، همسر رئيس‌جمهور سنگال، از حضور در مراسم استقبال همسر رئيس‌جمهور ايران خودداري كرد.

بنا بر اين گزارش، دكتر احمدي‌نژاد كه روز چهارشنبه به همراه يك هيأت بلندپايه، كه شامل همسر رئيس‌جمهور و همسر مشاور ارشد وي نيز مي‌شد، در فرودگاه سنگال مورد استقبال رسمي قرار گرفت، اما همسر رئيس‌جمهور سنگال، كه مطابق پروتكل تشريفاتي بايد با حضور در مراسم استقبال از همسر رئيس‌جمهور ايران حضور مي‌يافت، از حضور در اين مراسم خودداري كرد.
اين در حالي است كه همسر رئيس‌جمهور كشورمان، در سفر رئيس جمهور سنگال به ايران، از همسر وي استقبال كرده بود.

برخي شنيده‌ها نيز از عدم برنامه‌ريزي مناسب براي همسر رئيس‌جمهور در سنگال و حضور وي در مناطقي از شهر داكار بوده كه در شأن جمهوري اسلامي نيست.

سفارت جمهوري اسلامي ايران در سنگال، پاسخ به سوالات خبرنگار «بازتاب» درباره سفر همسر دکتر احمدي نژاد به اين کشور را مستلزم مجوز وزارت امور خارجه دانست.

اخبار غيررسمي نيز از احتمال همراهي همسر رئيس‌جمهور و همسر مشاور ارشد وي در سفر هيأت ايراني به نيويورك، در صورت صدور ويزا حكايت دارد.

هنوز علت نقض پروتكل تشريفاتي در استقبال از هيأت رسمي ايراني در سنگال مشخص نشده است؛ اما كوتاهي دولت سنگال، قصور در عملكرد وزارت خارجه و يا اقدام به سفر خارج از برنامه توسط همسر رئيس‌جمهور، مي‌تواند علت احتمالي اين اقدام باشد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates