30.08.2006

يك مجله روس: روسيه به طرح تحريم احتمالي ايران راي «ممتنع» مي‌دهد

پیک ایران:
خبرگزاري فارس: يك نشريه روسي نوشت در حالي كه مشخص شده است ايران قصد توقف تحقيقات هسته‌اي خود را نداشته و از اعمال تحريم‌ها نيز واهمه اي ندارد، در صورت مطرح شدن مسئله اعمال تحريم ها در شوراي امنيت، روسيه به احتمال قوي به آن راي «ممتنع» خواهد داد.
به گزارش فارس به نقل از مجله هفتگي «آرگومنت و فاكت» چاپ مسكو، تنها يك روز به پايان ضرب الاجل شوراي امنيت سازمان ملل متحد به ايران براي متوقف كردن كليه فعاليتهاي مربوط به غني سازي اورانيوم باقي مانده است. ولي با توجه به آغاز به كار تاسيسات آب سنگين اراك، به نظر ميرسد كه ايران به هيچ وجه قصد توقف تحقيقات هسته اي خود را ندارد.
به نوشته اين مجله روسي ، اجراي مانور نظامي گسترده اي كه هفته گذشته در ايران آغاز شده، علامتي براي غرب است، مبني بر اينكه ايران از اعمال احتمالي تحريمهاي اقتصادي و يا حتي اقدام نظامي، هيچ واهمه اي ندارد.
اين هفته نامه مي‌نويسد، از سوي ديگر موضع ‌گيري روسيه و چين در شوراي امنيت در خصوص اعمال تحريم‌ها بر ضد ايران، موضعي خاص است، بنابراين راي «مثبت» يا
«منفي» اين دو كشور به مسئله تحريم‌هاي ايران، تعيين كننده است. البته به احتمال زياد راي روسيه در اين خصوص، «ممتنع» خواهد بود.
آرگومنت و فاكت نوشت اين موضع‌گيري به مسكو اين امكان را خواهد داد تا علاوه بر اينكه بتواند طرح هاي همكاري خود در زمينه انرژي را در ايران حفظ كند، از سوي ديگر خود را براي دفاع از ايران، در مقابل غرب قرار ندهد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates