29.08.2006

ملاقات دبیر “کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر” با فرستاده سازمان ملل متحد

پیک ایران:
آسمان نیوز : در روز دوشنبه 06/06/85 خانم شیوا نظرآهاری ، دبیر “کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر” با آقای واسلام مالی، فرستاده چک تبار سازمان ملل متحد، در محل اقامت ایشان ملاقات و گفتگو کرد. در این ملاقات آقای بینا داراب زند بعنوان مشاور کمیته و مترجم خانم نظر آهاری نیز شرکت داشت.
خانم نظرآهاری در این مذاکرات نگرانی جامعه ایرانی را نسبت به سلامتی و شرایط نگاهداری زندانیان سیاسی در ایران به اطلاع فرستاده آقای کوفی عنان رساند و از ایشان تقاضا کرد تا با دیدار از زندانهای اوین و گوهردشت به شرایط نامناسب نگاهداری این زندانیان اشراف یابد. همچنین، ایشان درباره شرایط مشکوک مرگ اکبر محمدی توضیحاتی داده و خواهان رسیدگی سازمان ملل متحد از طریق تشکیل و اعزام کمیته حقیقت یاب مستقل بین المللی شد. خانم نظرآهاری به شرایط مشابه آقایان حیدرقلی سلطانی و خلیل شالچی در زندان اوین و آقای مهرداد لهراسبی در زندان گوهردشت(رجایی شهر) اشاره کرده و متذکر شد که در صورت عدم رسیدگی به شرایط نگاهداری این زندانیان و آزادسازی فوری ایشان و دیگر زندانیان سیاسی از بند، مطمئنأ شاهد موارد دیگری از این نوع خواهیم بود.
در این دیدار آقای واسلام مالی خواهان اطلاع از آمار زندانیان سیاسی در ایران شد که خانم نظرآهاری به اقدامات مخفیانه حکومت در بازداشت فعالین سیاسی و دانشجویی و عدم تشکیل دادگاه های علنی و مبتنی بر قانون اشاره کرده و بیان داشت که ارائه آمار دقیق از این زندانیان در حال حاضر غیر ممکن می نماید، اما لیست تهیه شده از طرف این کمیته را تقدیم ایشان نمود.
همچنین در این ملاقات خانم نظرآهاری در مورد سرکوب مبارزات صنفی زنان و کارگران با ارائه مدارکی از این اقدامات حکومتی، شکایت کرده و خواهان استقرار دائم یک نماینده شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در دفتر نمایندگی این سازمان در ایران شد.
در پایان آقای واسلام مالی قول داد هنگام بازگشتش از این دیدار دو هفته ای، مراتب مذکور را با مسئولین شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد مطرح کرده و خواهان اعزام نماینده ای از این شورا برای رسیدگی به مراتب فوق گردد.
این ملاقات که از ساعت 4 بعد از ظهر آغاز گشته بود ، در ساعت 30/5 دقیقه پایان یافت.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates