27.08.2006

بولتون: در صورت بي‌تحركي شوراي امنيت مسير تحريم‌ها را خارج از شورا دنبال مي‌كنيم

ایسنا:
لس‌آنجلس تايمز نوشت‌: دولت بوش اعلام كرده است كه آمادگي دارد ائتلافي مستقل را براي مسدود كردن سرمايه‌هاي ايران و محدود كردن تجارت با اين كشور در صورتي تشكيل دهد كه شوراي امنيت نتواند ايران را بر سر برنامه‌ي هسته‌يي‌اش مجازات كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) خبرگزاري رويتر با اشاره به اين مطلب افزود: قطعنامه 9 مرداد شوراي امنيت پايان اوت (9 شهريور) را ضرب‌الاجل ايران براي تعليق غني سازي و بازفرآوري اورانيوم تعيين كرده است.

جان بولتون، نماينده آمريكا در سازمان ملل در گفتگويي اظهار كرده بود آمريكا قصد دارد بلافاصله پس از پايان اوت قطعنامه‌اي را ارايه دهد كه مجازات‌هايي نظير منع مسافرت و مسدود كردن سرمايه‌ي مقامات ايراني را شامل مي‌شود.

لس آنجلس تايمز نوشت: بولتون نسبت به موافقت چين و روسيه با متن پيشنهادي آمريكا در زماني كه آن را مشاهده كنند، ابراز خوش‌بيني كرده است.

اين گزارش به نقل از وي نوشت: همه همراهي مي‌كنند.

اين در حالي است كه روز جمعه روسيه با اعمال تحريم عليه ايران در اين مرحله مخالفت كرد.

بولتون گفت: در صورتي كه چين و روسيه قطعنامه را نپذيرند، واشنگتن به طور موازي بر روي مسيري ديپلماتيكي خارج از سازمان ملل كار خواهد كرد.

لس آنجلس تايمز نوشت: تحليلگران مي‌گويند كه اين استراتژي آمريكا منعكس كننده خشم بلندمدتش نسبت به اقدام نكردن در برابر ايران است؛ اما هم چنين ضعف كنوني موضع واشنگتن را به علت نقش جنجال برانگيزش در درگيري‌هاي خاورميانه به ويژه در لبنان نشان مي‌دهد.

بولتون گفت كه واشنگتن مي‌تواند تحت قوانين مبارزه با تروريسم آمريكا تحريم‌هايش عليه تهران را از جمله محدوديت‌هاي مالي و ردگيري مواد موشكي و هسته‌يي در راه رسيدن به ايران افزايش دهد.

وي افزود: آمريكا ديگران را به همراهي با خود ترغيب مي‌كند.

بولتون گفت: در اين خصوص براي اعمال تحريم به اجازه شوراي امنيت نياز نيست.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates