17.06.2006

نامه سرگشاده اعظم طالقانی به خامنه‌ای

وبلاگ جمهوریت: هشدار دبیر کل جامعه زنان به از دست رفتن سرمایه های اجتماعی

اختصاصی جمهوریت:اعظم طالقانی،دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی در نامه ای سرگشاده خطاب به آیت الله خامنه ای انتقادات شدیدی را نسبت به مواظع ایشان اعلام نمود متن کامل این نامه که جمهوریت برای اول بار آن را منتشر می کند در ذیل می آید:

رهبرجمهوری اسلامی

حضرت آیت الله خامنه‌ای

سلام‌علیکم؛

یاایهاالذین امنوا کونوا قوامین لله شهداءبا لقسط ولایجزمنکم شنأن قوم علی‌الاتعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوی و اتقوا الله ان‌الله خبیربما تعملون(سوره مائده آیه 8)

(ای مومنان، همواره برای خدا ایستاده باشید و به عدالت گواهی دهید و دشمنی باگروهی(ازمردم)به بی‌عدالتی وادارتان نکند؛ عدالت ورزید، که تقوا نزدیک‌تر است و ازخدا پروا کنید که او به آنچه می‌کنید آگاه است)

از آنجا که کتاب خدا و سنت رسول‌الله و ائمه ذکر است و یادآوری، «فذکران نفعت الذکری» (وآنها پیوسته شناخت حق وحقیقت را یادآوری می‌کنند). این خود آموزه‌ای است برای همه ما که هیچگاه نمی‌توانیم داعیه بی‌نیازی از تذکر، آگاهی و هشدار را داشته باشیم. از اینرو اینجانب برآن شدم که این تذکر نامه را برای شما بنویسم، زیرا تصورم اینست که گاهی سخنان شما و بخصوص دربخشی از سخنانی‌که درتاریخ دوشنبه8خرداد 1385 در جمع نمایندگان مجلس ایراد فرمودید درمسیر عدالت و تقوی نبوده است.!

پس از کار و زحماتی که در روز داشتم ساعت یک بعداز نیمه‌شب برای شنیدن اخبار کامل روزانه از سیمای‌جمهوری‌اسلامی آماده شدم. حضرت عالی ضمن بیان شرایط و موقعیت سیاسی- اجتماعی و تجلیل از رئیس جمهورجناب آقای‌احمدی‌نژاد جملاتی را فرمودید وآن این بود«… اما متاسفانه در مقطعی برروی حاکمیت دوگانه درکشور کارشد و دشمنان نیز با انواع شیوه‌ها آن را ترویج کردند اما آنچه اکنون تحقق یافته، «انسجام ملت ودولت وهمة مسئولان است…»

این جملات گذشته از اینکه به نظر نمی‌رسد از موضع واقع‌بینی مطرح شده‌باشد بشهادت تاریخ و همه کسانی‌که اقدامات، بیانات و بطورکلی رفتارهای اجتماعی- سیاسی مسئولین را دنبال می‌کنند، رئیس جمهور 8 سال گذشته ،”حجت‌‌الاسلام خاتمی” با اینکه نگاهش نسبت به اداره کشور و همچنین تفکر سیاسی شما متفاوت بود ولی پیوسته احترام، حساسیتها و خواستهای شما را مدنظرداشت و ازاین‌رو افکار عمومی از ایشان بخاطر چنین رفتاری دلخور شده و ایشان را سرزنش می‌کردند که چرا چنین مطیعی؟! ولی او تا لحظات آخر درحد توان نه تنها حرمت شما را حفظ کرد و برخلاف میل شخصی شما اقدامی نمی‌کرد حتی با شما نیزگفتگو می‌نمود و نظریاتش را بیان می‌کرد، ولی درنهایت نظرشما در امور اعمال می‌‌شد.

در واقع مشاور اصلی‌ایشان جنابعالی بودید و چنین بیانی ازگذشته زیبنده رهبری جمهوری اسلامی نیست، آن‌هم درجامعه دینی و دینداران! نمی‌دانم، آیا نتیجه حاکمیت یکدست که مورد قبول حضرتعالی است، همان از دست دادن سرمایه‌های اجتماعی،رکود فعالیتهای اقتصادی، در انزوا قرار گرفتن ایران درصحنه‌های بین‌المللی. متصلب شدن فضای سیاسی کشور و دلخوش کردن به یک جریانی که با انقلابیون ایران در قبل از انقلاب ایران در بعضی از موارد همصدا بودند و امروز اقدامی جز ترور یا تخریب به جای آگاهی دادن منطقی و مستدل و علمی و جذب جوانان متفکر را ندارند برای اداره یک کشور هفتادوپنج میلیونی کافی است،؟! این جریان در جهان امروز هنوز نتوانسته در کشورهایی‌که زندگی می‌کند پایگاه مردمی برای خود ایجاد کند وآن را توسعه دهدو علت اصلی آن هم به کاربردن خشونت، تهدید، ایجاد رعب و وحشت به جای رفتارجاذب و معقول است .اینجانب نسبت به نتایج حاکمیت یکدست که متاسفانه مورد عنایت شما نیز می‌باشد هشدار می‌دهم. سالهای درازی است که ما شاهد بوده‌ایم مسئولینی که حتی رفتار آقای خاتمی راهم نداشتند و وعده‌های نان و آب هم نداده بودند، از جانب مردم مورد استقبال بسیار قرار گرفتندو اینها ملاکی برای کسانی‌که تجربیات و اطلاعات آنها در مسائل سیاسی– اجتماعی بقدمت تاریخ می‌باشد نه تنها ارزشی ندارد بلکه برای صحت عمل و رفتار حاکمان نمی باشد امید است از انصاف خارج نشویم تا اسلام و موقعیت اجتماعی ما زیرسئوال نرود !

و اگر دولت جدید از نیروهای باتجربه ،صادق، مشفق و باتدبیر برای حفظ این سرزمین و ارتقاء مردم بهره می‌گرفت می‌توانستیم خدمتگزاری صادقانه او را بپذیریم، ولی متأسفانه تعدادی از نیرو هایی که برای پستهای مدیریتی در سطوح بالا استفاده شده نه تنها محبوب نیستند، بلکه سوابق بسیار نامطلوبی در افکار عمومی دارند. امروزه هیچکس نمی‌تواند پنهان کاری کند، هرقدر در اتاقهای دربسته برای این ملت چه در داخل و چه در خارج از کشور تصمیم‌سازی کنند خداوند به خاطر ریشه‌های طیب در این سرزمین آنها را رسوا خواهد کرد از این‌رو به‌طور جدی مراقب باشیم که حضرت حق مراقب همه ماست.

والسلام

ربنا هب لنا من لدونک رحمة و هیی لنا من امرنا رشدا

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates