12.06.2006

خشونت در تجمع زنان در ميدان هفت تير و بازداشت بيش از 60 نفر از تجمع كنندگان

پیک ایران:
اسامی تعدادی از دستگيرشدگان
ادوارنيوز: تجمع زنان در ميدان هفت تير به شدت از سوي نيروهاي گارد ويژه و نيروهاي امنيتي سركوب شد و بيش از 60 نفر از تجمع كنندگان را نيز بازداشت كردند.
به گزارش خبرنگار ادوار نيوزاز ميدان هفت تير تهران نيروهاي انتظامي كه درميان آنان افسران پليس زن با مانتوهاي سبز رنگ و مجهز به باتوم و گاز اشك آور ديده مي شد با حمله به تجمع كنندگان سعي در پراكنده كردن آنها داشتند .
تجمع اعتراض آميز زنان ايراني دراعتراض به قوانين زن ستيز عصر امروز پيرو اطلاع قبلي جمع كثيري از فعالان حقوق بشر با حضور نزديك به 5000 تن در ميدان هفت تير از ساعت چهار و نيم آغاز شد.
تجمع كنندگان كه با برخورد بي سابقه نيروهاي انتظامي _ امنيتي و لباس شخصي مواجه شده بودند با بالا بردن پلاكاردهايي با شعارهايي در حمايت از حقوق زنان همراه با فريادهاي مكرر در وسط ميدان هفت تير به راهپيمايي پرداختند و تا ضلع شمالي آن به راهپيمايي پرداختند .
به گزارش خبرنگار ادوار نيوز چهار ميني بوس نيروي انتظامي كه به محل اعزام شده بودند در حالي كه از بازداشت كنندگاني كه بيشتر آنان زن بودند انباشته شده بودند ،‌بازداشت شدگان را به ماكن نامعلومي منتقل كردند .
اين گزارش مي افزايد علاوه بر برخوردهاي شديد فيزيكي كه منجر به مصدوم شدن تعدادي از زنان و مردان نيز شد انتشار گاز فلفل و اشك آور تنفس تجمع كنندگان را با مشكل روبرو ساخت .
همچنين تجمع عصر امروز در ميدان هفت تير تهران باعث شد بسياري از كسبه محل مغازه هاي خود را تعطيل نمايند و رفت و آمد در اين ميدان را غير ممكن ساخت .
اسامي تعدادي از بازداشت شدگان اين تجمع كه اسامي آنها در اختيار ادوار نيوز قرار گرفته است ، به اين شرح است :
مهندس موسوي خوئيني ( دبير كل سازمان دانش آموختگان )
سميرا صدري ( عضو شوراي سياستگذاري سازمان )
بهاره هدايت (‌دبير كميسيون زنان دفتر تحكيم وحدت)
عاطفه يوسفي ( دبير انجمن دانشگاه شريف )
معصومه لقماني ( فعال دانشجويي دانشگاه الزهرا)
دلارام آرام فر
دلارام علي ( فعال دانشجويي دانشگاه تهران )
نوشي احمدي خراساني
كاوه مظفري ( فعال دانشجويي دانشگاه تهران )
فواد شمس ( فعال دانشجويي علامه )
و …
همچنين صبح امروز و در پي تهديدات متعدد تلفني از سوي نيروهاي امنيتي خانم ها شهلا انتصاري ،‌ پروين اردلان ، فيروزه مظفري و تعداد ديگري از فعالان زن دستگير شده اند .
در اين تجمع اعضاي سازمان دانش آموختگان ايران (ادوار تحكيم) ، ‌اعضاي شوراي مركزي و شوراي عمومي دفتر تحكيم ، فعالان جنبش زنان و حقوق بشر و اعضاي سنديكاي شركت واحد تهران و … حضور داشتند .

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates