12.06.2006

احضارگسترده فعالان زن به دادگاه انقلاب

پیک ایران:
روزنت “روز”، مريم دستگير : در حالي که فعالان زنان ايراني خود را براي تجمع بزرگ عليه قوانين ضد زن آماده مي کنند، فريبا داوودي مهاجر به همراه بيش از 10 ديگر فعالان حوزه زنان براي ارائه توضيحات به دادگاه انقلاب و نهادهاي امنيتي احضارشدند. هنوز اطلاعات دقيقي در مورد اينکه اين اطلاعات درچه موردي است، منتشر نشده است. اما به نظرمي رسد ايجاد ارعاب بين فعالان زنان براي عدم برگزاري مراسم روز دوشنبه از دلايل اين احضارهاست. از آنجايي که زنان احضار شده به دلايل امنيتي از ذکر نام خود معذور بوده اند، خبر دقيقتري در مورد هويت آنها منتشر نشده است.
سال گذشته همزمان با برگزاري تجمع روز 22 خرداد فعالان زنان، چند تن از افراد شناخته شده جنبش زنان به وزارت کشور احضار شدند و از آنها خواسته شد تا از زنان ديگر بخواهند که تظاهرات خود را متوقف کنند. در حالي که اين زنان معتقد بودند که چنين تجمعي به دليل ذات مسالمت آميز بودنشان عملا نيازمند مجوز نيست.
احضار فعالان جنبش زنان به دادگاه انقلاب هم زمان با دستگيري هاي گسترده نهادهاي امنيتي در ميان دانشجويان نيز از روندي حکايت مي کند که توسط برخي جريان هاي قضايي دنبال مي شود.
تجمع 22 خرداد امسال [دوشنبه] پشتيباني گسترده بين المللي و داخلي را با خود به همراه دارد. تنها در يک اقدام دسته جمعي، پنج برنده جايزه صلح نوبل به حمايت از اين حرکت پيوستند. مقامات امنيتي کشور که هم اينک در نهادهاي اجتماعي و سياسي حضور دارند، فعاليت هاي اجتماعي زنان را از جمله ي اهرم هاي فشار بر نهادهاي قدرت در جمهوري اسلامي به شمار مي آورند. تجمع امسال زنان، با ائتلاف گروه هاي زنان داخل کشورو همکاري گسترده زنان دانشگاهي خارج از کشور همراه بوده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates