11.06.2006

جنتي، درتکذيب امامت احمدی نژاد و تاييد نوکری او

روشنگری: نه خامنه اي، نه احمدی نژاد بلکه شخص جنتی است که نماينده و آينه ی تمام نمای جمهوری اسلامی است

روشنگری. جنتی دبير شورای نگهبان رژيم در نماز جمعه 19 خرداد به فرموده خامنه ای تلاش کرد ,وحدت داخلی, را حفظ کند و در پی دلجويی از کروبی و شايد ساير آخوندهايی برآمد که از ارتقاء موقعيت احمدی نژاد در دستگاه حاکمه دلخوشی ندارند. سخنان قبلی جنتی که نامه احمدی نژاد به بوش را با نامه خمينی به گورباچف مقايسه کرده بود به نامه اعتراضی سرگشاده کروبی منجر شده بود. جنتی که قبلا هم چندين بار ماجرای پيغام پسغام های خدا در تاييد رسالت احمدی نژاد و تماس مستقيم خدا با احمدی نژاد از طريق الهامات قلبی را به اطلاع ,امت شريف, رسانده بود، اين بار برای اين که جبران مافات کرده باشد احمدی نژاد را با استناد به گفته خوداو نوکری خواند که در مواقع لزوم آقايان تذکر لازم را به او ميدهند. جنتی در اين رابطه گفت: آقاى احمدي‌نژاد همان است كه خودش گفته ,من يك نوكر هستم و مي‌خواهم نوكرى كنم, ما هم هرگاه كه لازم باشد به ايشان تذكر مي‌دهيم.

جنتی با اين خصوصيات کذا و آن کله خالی را در راس دستگاهی نشانده اند به نام شورای نگهبان که برای مردم نامزد انتخابات تعيين کرده و بعد هم نتايج آراء را معين ميکند. اما وظيفه شورای نگهبان به کنترل مردم محدود نمی شود، بلکه کنترل کنترل کنندگانی را که رژيم بر سر مردم نشانده نيز بر عهده دارد. در حقيقت حرف های جديد جنتی چندان هم تکذيب حرف های قبلی نيست، بلکه وقتی آن دو را کنار هم بگذاريد، محتويات کله پوک آقايان بهتر به نمايش گذاشته ميشود: اين ها نوکران ما هستند، اما نوکران ما در مقابل مردم خدا، رسول و امام به شمار می آيند.
با اين اوصاف نه احمدی نژاد، نه خامنه ای بلکه شخص جنتی است که نماينده و آينه ی تمام نمای جمهوری اسلامی است.

بخش هايی از سخنان جتی در نماز جمعه
آيت‌الله جنتى طى سخنانى در خطبه‌هاى نمازجمعه‌ى تهران با اشاره به اظهارات خود در نمازجمعه‌ى چند هفته‌ى پيش درباره‌ى نامه‌ى رييس جمهور به همتاى آمريكايي‌اش با بيان اين كه , صحبت‌هاى من در آن خطبه تا اين حد كه برخى آقايان نگرانى شده‌اند نگرانى نداشت, كلمه‌ى “الهام” را از نظر لغت به “دل‌افكندن” معنى كرد و افزود: برخى مواقع خدا چيزى را به هر دليل به دل كسى مي‌افكند؛ مثلا زمانى كه قرار است يك زلزله اتفاق بيافتد آن‌هايى كه زمان مرگ‌شان فرا نرسيده است به دل‌شان مي‌افتد كه به يك سفر بروند و همين مساله باعث مي‌شود كه آن‌ها سالم بمانند و سايرين از بين بروند. در اين نوع قضايا لازم هم نيست كه يك نفر سلمان و يا ابوذر باشد. خدا مقلب‌القلوب است و در دل‌ها تصرف مي‌كند. اين چيز واضحى است و معما و يا مبهم نيست، كما اين‌كه در برخى دعاها هم آمده كه خدايا عمل خير را به من الهام كن.

وى با بيان اين‌كه , خداوند از ابتداى انقلاب تاكنون براى تقويت اين انقلاب و نظام در دل‌ها تصرف كرده و از همين نوع الهامات داشته است, ادامه داد: اين چيزى نيست كه نشود آن را قبول كرد. اگر بنده مقايسه‌اى در زمينه‌ى نامه‌ى رييس‌جمهور به بوش با نامه‌ى امام به گورباچف كردم معنى آن اين نبود كه مثلا فلان كس به مقام امام رسيده است.

خطيب نمازجمعه‌ى اين هفته‌ى تهران، ادامه داد: در تعابير ما بارها شنيده‌ايم كه مثلا مي‌گويند فلان كس پيغمبرگونه، علي‌گونه و يا خداگونه كار كرده است. آيا معنايش اين است كه شخصى خدا شد يا به مقام على رسيد؟ تعبير بنده هم شبيه همين قضيه است.

دبير شوراى نگهبان، با اشاره به بكار بردن لقب ,امام, براى حضرت امام خمينى (ره)، خاطر نشان كرد: در آن زمان نيز عده‌اى دادشان درآمد كه مگر سيزده امامى شده‌ايم كه به بنيانگذار انقلاب لقب امام مي‌دهيم. اين لقب تنها مختص دوازده معصوم است و اين در حالى بود كه هيچ مساله‌اى نبود و اين قضيه به اين معنا نبود كه به شخصى كه لقب امام داده مي‌شود معصوم است و در رديف دوازده معصوم محسوب شده است.

جنتى با اشاره به اين گفته‌ى خود كه نامه‌ى رييس جمهور بايد در كتب درسى آورده شود، خاطرنشان كرد: منظور بنده اين بود كه تاريخ انقلاب بايد نوشته شود تا ذلت شاه در زمان خود و عزت جمهورى اسلامى در انقلاب براى دشمنان مشخص گردد. اين تاريخ براى حفظ انقلاب بسيار مفيد است. مساله‌ى شخص هم نيست.

خطيب نمازجمعه‌ى اين هفته‌ى تهران، گفت: آقاى احمدي‌نژاد همان است كه خودش گفته ,من يك نوكر هستم و مي‌خواهم نوكرى كنم, ما هم هرگاه كه لازم باشد به ايشان تذكر مي‌دهيم، چه بسا كه تاكنون هم اين كار كرده‌ايم. اما اين گفته‌ى من گويا كه در دل يكى از رفيقانمان كه بنده به ايشان هم علاقه دارم شبهه ايجاد كرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا) دبير شوراى نگهبان در ادامه‌ى سخنان خود، مساله‌ى هسته‌يى ايران را مورد توجه قرار داد و گفت: اين قضيه نشان داد كه استقامت و شجاعت در مقابل توطئه‌ها و دسيسه‌ها تا چه حد مي‌تواند موفقيت ايجاد كند. اروپا و آمريكا از ابتدا قصد داشتند با توپ و تشر ما را از ميدان به در كنند اما مردم ايستادند تا جايى كه امروز مي‌بينيم قبول كردند تا مقدارى ما به اين فناورى دست داشته باشيم. اما مجددا گويا قصد دارند كارى كنند كه ما را از خيلى امتيازات بي‌بهره كنند.

جنتى ادامه داد: بسته‌اى هم كه آورده‌اند به درد خودشان مي‌خورد و به درد مردم ايران نخواهد خورد. اينان بايد بدانند مردم، مسوولان و رهبر انقلاب و هر كسى كه نقشى در اين كشور دارد راضى نخواهد شد كه يك قدم از مواضع به حق خودمان عقب‌نشينى كنيم.

خطيب نمازجمعه‌ى اين هفته‌ى تهران، خطاب به نمازگزاران كه شعار مي‌دادند ,انرژى هسته‌يى حق مسلم ماست,، گفت: اين حق مسلم را شما خواهيد گرفت و بدانيد تاريخ نشان داده كه هر جا ايستاده‌ايد موفق خواهيد شد و هر جا نايستيد شكست مي‌خوريد.

وى با تاكيد بر اين‌كه ما بايد , غني‌سازى بين ‌٥/٣ تا ‌٥ درصد را داشته باشيم و آن‌ها نيز ناچارند كه اين را بپذيرند, متذكر شد: البته كسى از مذاكره مضايقه ندارد اما اصل اين قضيه قابل اغماض نيست.

19 خرداد 1385 16:48

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates