11.06.2006

رحيمي: يک سوري به من گفت،اگر بنا بود پيامبري بيايد، آن احمدي‌نژاد بود!

man_asheghetam_ya_rasolekhoda.jpg
الهی من قربون اون شکل ماهت برم!!

بازتاب:
رييس ديوان محاسبات كل كشور گفت: ديوان فقط به بحث نظارت نمي‌پردازد،از كارها گره‌گشايي مي‌كند

به گزارش ايسنا رييس ديوان محاسبات كشور طي سخناني با ابراز خشنودي از حضور رييس‌جمهور در همايش این دیوان گفت: در سال گذشته نيز همايش اين ديوان با حضور دكتر حدادعادل برگزار شد و من در همان همايش عرض كردم كه در سال آينده در دولت جديد با تخلفات كمتري مواجه هستيم. در آن همايش، گزارش مشروحي از تخلفاتي كه در سال‌هاي گذشته صورت گرفته بود، به دكتر حدادعادل دادم، ولي در خدمت شما آماري ارايه نمي‌دهم؛ چرا كه مطمئن هستم دولت جناب‌عالي مملو از وزيران كارآمد، كاردان و پاكدامن است كه تخلفات در آن به شدت كاهش پيدا مي‌كند.

رحيمي با بيان اين‌كه ديوان محاسبات خود را موظف و مكلف مي‌داند كه با دولت مردمي و برآمده از مردم با تمام وجود همكاري كند، خطاب به رييس‌جمهور گفت: وجود مبارك جناب‌عالي را محترم مي‌شمرم. ما خود را پاره‌اي از دولت جناب‌عالي مي‌دانيم و در سراسر كشور در عرصه‌هاي اجرايي با جناب‌عالي همراهي و سعي خواهيم كرد تا اگر گره‌اي در كار اجرايي وجود داشته باشد، آن را بگشاييم.

وي افزود: به زودي از طريق نوشته‌اي به مديران اعلام مي‌شود كه اگر گرفتاري در اجراي قانون دارند، ديوان محاسبات با تمام وجود آمادگي دارد آنها را در حل اين گرفتاري و مشكل و گره‌گشايي همراهي كند.

رحيمي با بيان اين‌كه اعتقاد قلبي وي اين است كه بايد با دولت احمدي‌نژاد بيشتر از دولت‌هاي گذشته همكاري كرد، گفت: البته ما با دولت‌هاي قبلي نيز همكاري كرده‌ايم، ولي اكنون اين كار را به صورت ويژه ادامه خواهيم داد.

وي گفت: قطعا برخوردهاي ديوان به شما گزارش مي‌شود، اما گره‌گشايي‌هاي ديوان به شما گفته نمي‌شود. در ماه‌هاي اخير به‌ويژه دو ماه اخير، ديوان محاسبات 800 ميليارد ريال از دستگاه‌هاي اجرايي گره‌گشايي كرده است و رقمي را كه اين دستگاهها موظف بودند به خزانه برگردانند، از راه قانوني در اختيار آنها براي حل مشكلات و عمران و كمك به دولت جناب‌عالي قرار داده كه از جمله اين گره‌گشايي‌ها را مي‌توان در استان گرگان، آموزش و پرورش، خراسان جنوبي و شمالي مشاهده كرد و اين رقمي بود كه خود مسوولان مربوطه نيز مي‌گفتند در صورت عدم تامين اعتبار با مشكل مواجه مي‌شود.

وي افزود: ما تا آن‌جايي كه خداي نخواسته مديري ريخت و پاش و حيف و ميل نكند، او را راهنمايي مي‌كنيم، اما اگر كار خلافي انجام دهد با وي برخورد مي‌كنيم، ولي در عين حال اين فضا را فراهم مي‌كنيم كه مديران با خيال راحت به اقدام مناسب و سالم دست بزنند.

رييس ديوان محاسبات كشور با بيان اين‌كه اين ديوان با دولت همكاري دارد و تمام معاونان، مستشاران و دادستان‌هاي اين ديوان از پايين به بالا و از بالا به پايين معتقدند كه اين دولت، دولت خدمتگزار و پرتلاش است، اظهار داشت: در دو سفر اخير كه به تركيه و سوريه داشتم، دو نكته توجه من را جلب كرد. در يكي از سفرها كه آقاي جعفري نيز همراه من بود، شاهد بوديم كه آن‌جا مردم به وجود شما افتخار مي‌كردند و حتي در يك جا و محله به بركت وجود شما به ما هديه دادند و گفتند رييس‌جمهور شما كسي است كه يك تنه، در برابر استكبار و آمريكا ايستاده است.

وي افزود: در سوريه در شهر تاريخي بصرا كه اسم آن را بعضا ممكن است نشنيده باشيد، يكي از مسلمانان به من گفت كه من معتقدم اگر بنا بود بعد از پيامبر، پيامبري بيايد، آن احمدي‌نژاد بود و اين ابراز احساسات براي ما افتخار بزرگي است. در حلب ما افتخار مي‌كرديم؛ چرا كه در اين شهر وقتي راه مي‌رفتيم همه به ما احترام مي‌گذاشتند و به بركت وجود شما، ما را مورد نوازش و احترام قرار مي‌دادند و حتي در جاهايي ما را به چاي و بستني دعوت مي‌كردند و مي‌گفتند دكتر احمدي‌نژاد رييس‌جمهور ماست. در اين كشورها حال و هواي ديگري حاكم بود.

رحيمي افزود: در اين شهرها ما را مورد نوازش قرار مي‌دادند و شما را به خاطر اقداماتتان مورد ستايش.

وي افزود: البته من اينها را اين‌جا نبايد عرض مي‌كردم، ولي عمدا گفتم و تاكيد دارم كه ديوان با دولت شما بيشترين همكاري را خواهد داشت. به شما مي‌گويم كه ديوان در خدمت شما خواهد بود. ديوان جايي است كه به هيچ دستگاهي نيازمند نيست، اما ما در كنار شما خواهيم بود. در گذشته ما در كنار دولت‌ها بوديم و در آينده نيز خواهيم بود. ما با عزم و جزم زياد در كنار شما خواهيم بود.

رييس ديوان محاسبات ادامه داد: البته ديوان وظيفه دارد اجازه ندهد كاري خلاف قانون انجام شود و اگر مساله‌اي هست بايد اصلاح شود.

وي در پايان گفت: ما با تمسك به قانون مي‌توانيم جلو برويم و جلوي بسياري از مشكلات را بگيريم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates