30.05.2006

وقاهت بسیج دانشجویی شباهت زیادی به وقاهت رهبر اعظم دارد

پیک ایران:
تريبون آزاد انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير برگزار مي‌‏شود

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير فردا تريبون آزادي را در اعتراض به بازداشت ياشار قاجار و عابد توانچه برگزار مي‌‏كنند.
يك عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجو يان دانشگاه اميركبير در گفت‌‏وگو با خبرنگار “ايلنا”، گفت: ياشار قاجار امروز طي تماسي با خانواده‌‏اش عنوان كرده است كه از سوي قوه قضاييه بازداشت شده اما از وضعيت عابد توانچه هنوز هيچ خبري وجود ندارد.
وي تصريح كرد: انتخابات انجمن اسلامي دانشگاه نيز طي ديروز و امروز با استقبال تعداد زيادي از دانشجويان برگزار شد كه فردا نتيجه آن را اعلام خواهيم كرد.
اين عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجو يان دانشگاه اميركبير همچنين از لغو ادامه مناظره اعضاي انجمن با بسيج دانشجويي اين دانشگاه خبر داد و گفت: آنها طي بيانيه‌‏اي از ادامه مناظره اعلام انصراف كرده‌‏اند.
به گزارش خبرنگار “ايلنا”، در بخشي از بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه اميركبير آمده است: روز يك‌‏شنبه انجمني‌‏ها پس از قريب به يك سال فرار از مناظره با دانشجويان مذهبي و پس از يك هفته آشوب‌‏سازي و بلواآفريني، بر هم زدن نظم دانشگاه، رو در رو قرار گرفتن با دانشجويان و ضرب و شتم آنان، جهت فراهم آوردن صورتكي از منطق و وجهه‌‏اي عقلايي براي خود، دعوت به مناظره بسيج را پذيرفتند و بسيج نيز به دليل اعتقاد خود به اين گفتمان اين مناظره را پذيرفت و مرحله اول ان برگزار شد. بنا بر آن شد كه تا مرحله دوم آن روز سه‌‏شنبه، نهم خرداد ماه 1385 برگزار گردد اما همانگونه كه در جريان هستيد، هيات نظارت بر تشكل‌‏هاي اسلامي دانشگاه براي چندمين بار متوالي انتخابات انجمن را به دليل اقدامات خلاف قانوني‌‏شان فاقد مشروعيت و وجاهت قانوني اعلام كرد لذا بسيج دانشجويي به عنوان يك تشكل قانوني و رسمي دانشجويي دانشگاه تا هنگامي كه وضعيت قانوني و حقوقي انجمن شرايط انتخابات آنان روشن نگردد، با آنان و هر مجموعه ديگر كه به لحاظ قانوني وجاهت نداشته باشد، وارد گفت‌‏وگو و مناظره نخواهد شد.
اين بيانيه مي افزايد: اكنون بر مسوولين دانشگاه فرض است كه از اهرم‌‏هاي قانوني و حقوقي بهره جويند و در مقابل اين حجم از وقاحت و شرارت سكوت اختيار نكنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates