28.05.2006

نان و آب مخالفت با جمهوری اسلامی برای تازه به دوران رسیده‌ها!

بازتاب:
اگر در برهه‌ای از دهه 80 و 90، مخالفان جمهوری اسلامی مشکلاتی در خروج از کشور و همچنین پیدا کردن جا و مکان و پناهندگی داشتند، اکنون این مخالفت به منبع آب و نان شماری از این مخالفان تبدیل شده است.

بنا بر گزارش‌های رسیده به خبرنگار «بازتاب»، یکی از چهره‌های باسابقه اپوزیسیون جمهوری اسلامی، به تازگی در نشستی با اعلام این مطلب گفته است: اکنون داشتن سوابق زندانی بودن و مخالفت با جمهوری اسلامی، دستمایه به دست آوردن مهر تأیید ویزا، درآمد ماهیانه، خانه، ماشین و کار برای مخالفان جمهوری اسلامی ایران است.

وی که از آغاز روی کار آمدن جمهوری اسلامی، لطمه‌های زیادی از مبارزه با این حکومت دیده است، در این جلسه افزود: گویا، اکنون گروه‌های مخالف دانشجویی، در لیست هستند و بویژه آنان که در حکومت ایران دارای پست و جایگاهی بوده‌اند، در اولویت لیست قرار دارند، اما مخالفان ذاتی و سنتی رژیم از گردونه بهره‌برداری و استفاده از امکانات خارج شده‌اند، چراکه اکنون طیف وسیعی از اعضای دفتر تحکیم وحدت نظیر افشاری و عطری و همچنین طیف وسیعی از اصلاح‌طلبان نیز در اولویت لیست قرار گرفته‌اند.

وی افزود: امیرعباس فخرآور که چندی پیش، تلویزیون‌های لوس‌آنجلسی از او به عنوان یک مخالف جمهوری اسلامی ـ که در زندان به سر می‌برد ـ یاد می‌کردند، اکنون به آمریکا رفته و دارای شرایط جدید با تیپ جدید شده است.

حتی فاطمه حقیقت‌جو که نماینده مجلس ششم بوده و در دانشگاه تربیت معلم، مشغول امر به معروف در زمینه حجاب بوده است، یکباره در هیئت عضو مدعو هیأت علمی دانشگاه MIT در رشته فنی در آمده، در حالی که استادی مدعو برای چنین دانشگاهی با درجه علمی بالا، نیازمند شرایط خاصی است که با سابقه خانم حقیقت‌جو، فاصله زیادی دارد.

این چهره اپوزیسیون در پایان گفت: هم‌اکنون مخالفت با جمهوری اسلامی، نان و آب زیادی برای مخالفانی دارد که نه برای حقوق مردم، که برای آب و نان خود تلاش می‌کنند و حقیقتا باید در این زمینه، اعتبار بیشتری به مخالفان سنتی نظام شامل سلطنت‌طلبان و کمونیست‌ها و دیگران قائل شد.

گفتنی است، گروه‌های اصلی اپوزیسیون جمهوری اسلامی، بر این باورند که این مخالفان نورسیده، که از فیلتر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی و بعضا حتی از نظارت استصوابی شورای نگهبان گذشته‌ اند، با اهداف خاصی به آمریکا اعزام شده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates