29.05.2003

رهبران القاعده درشكارگاه سابق شاه

امریکا- گاردین 29 می- سخنان تهديد آميز بوش عليه ايران بخاطر اطلاعاتی است كه به وی داده شده است. بموجب اين اطلاعات رهبران القاعده توسط سپاه پاسداران در يكی از شكارگاه های سلطنتی شاه سابق اقامت گزيده اند.

اين رهبران عبارتند از سيف العادل مصری كه گفته می شود نفر سوم اين سازمان است و ابومحمد المصری كه سازماندهنده انفجار بمب در سفارتخانه های افريقای شرقی در سال 1998 می باشد. گفته می شود كه يكی از پسران بن لادن بنام سعد نيز در ميان افراد است.

تحقيق در اطراف شكارگاه سلطنتی شاه سابق كه در حال حاضر تبديل به پايگاه نظامی شده و در ارتفاعات نزديك مرز ايران با پاكستان و افغانستان قرار دارد، زمانی آغاز شد كه در فوريه گذشته هواپيمائی در كرمان سقوط و 200 عضو سپاه پاسداران كشته شدند.

براساس داده های منابع اطلاعاتی واشنگتن، سقوط هواپيما موجب بدست آمدن اطلاعاتی شد كه نشان داد سپاه پاسداران به رهبران القاعده پناه داده اند. گفته شد كه سربازان سپاه پس از انجام ماموريت در شكارگاه به پايگاه خود باز می گشتند.

واشنگتن اين ادعای ايران را باور می كرد كه اين كشور با القاعده رابطه ندارد و آنها را در بازداشت نگاه داسته است، اما بمب گذاری انتحاری درعربستان اين باور را به ناباوری تبديل كرد. مقامات رسمی امريكائی می گويند توانسته اند مكالمات تلفنی رهبران القاعده را شنود و ضبط كنند.

گزارش های منابع اطلاعاتی موجب شد تا كاخ سفيد در سياست های امريكا در قبال ايران تجديد نظر كند. اين تجديد نظر در سياست امريكا پيش از اين بخاطر برنامه های اتمی ايران بعمل آمده بود.

سخنگوی كاخ سفيد در اين مورد گفته است:” قدم هائی كه ايران ادعا می كند در دستگيری اعضای القاعده برداشته است كافی به نظر نمی رسد. آنچه كه اهميت دارد اجرای تعهدات اين كشور در قبال عدم پناه دادن به تروريست ها می باشد.”

ريچارد آرميتاژ و پل ولفورتيز معاونين وزارت امور خارجه و دفاع امريكا و همچنين “استيفن هادلی” معاون رئيس شورای امنيت ملی امريكا قرار است امروز(پنجشنبه) برای بحث در اطراف پيش نويس تصميم شورای امنيت ملی گردهم آيند تا سياست امريكا در قبال ايران را مشخص كنند. هدف از اين گردهم آيی بحث راجع به ملاقات آينده مقامات عاليرتبه شواری امنيت ملی دولت بوش می باشد كه نوع برخورد با ايران را مشخص خواهد كرد.

پنتاگون در حال اعمال سياست های تهاجمی عليه ايران به منظور تغيير رژيم در ايران از طريق افزايش كمك به گروههای مخالف جمهوری اسلامی است. داگلاس فيت معاون وزير دفاع در امور سياستگذاری طرفدار ايده استفاده از مجاهدين خلق با نامی تازه برای بی ثبات كردن دولت ايران است.

ايده استفاده از مجاهدين خلق كه وزارت امور خارجه امريكا آن را گروهی تروريست خوانده بود، در اين وزارخانه و همچنين بريتانيا با مخالفت هائی روبرو شده است.(احتمالا به همين دليل قرار است نام سازمان مجاهدين خلق تغيير كند.)

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates