28.05.2003

عده‌ای‌ دم‌ از مذاكره‌ با آمریكا می‌زنند كه‌ این‌ افراد یا با الفبای‌ سیاست‌ و یا با الفبای‌ غیرت‌ آشنایی‌ ندارند

سید علی شیره‌ای: دیدار جمعی‌ از فرماندهان‌ و رزمندگان‌ عملیات‌ آزادسازی‌ خرمشهر و خانواده‌های‌ شهدای‌ این‌ عملیات‌
01/ 03/ 81

در آستانه‌ سوم‌ خرداد سالروز فتح‌ خرمشهر، امروز جمعی‌ از مردم‌ خرمشهر و آبادان‌ و فرماندهان‌ و رزمندگان‌ عملیات‌ آزادسازی‌ خرمشهر و خانواده‌های‌ شهدای‌ این‌ عملیات‌ با حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ دیدار كردند:

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در این‌ دیدار با تبریك‌ سالگرد حادثه‌ ماندگار فتح‌ خرمشهر و همچنین‌ سالروز آغاز امامت‌ و ولایت‌ حضرت‌ بقیه‌الله‌ الاعظم‌ (عج‌) تصریح‌ كردند: در فتح‌ خرمشهر جهانیان‌، كارآمدی‌ انقلاب‌، اسلام‌ و ملت‌ مؤمن‌ را مشاهده‌ كردند.

ایشان‌ با بیان‌ شرایط زمان‌ تجاوز عراق‌ به‌ ایران‌ و حمایت‌ همه‌ جانبه‌ و بی‌دریغ‌ شوروی‌ و آمریكا و كشورهای‌ بلوك‌ شرق‌ و غرب‌ آنزمان‌ و كشورهای‌ منطقه‌ از عراق‌ و همچنین‌ وضعیت‌ داخل‌ كشور و عدم‌ انسجام‌ نیروهای‌ مسلح‌، آزادسازی‌ خرمشهر را شبیه‌ به‌ معجزه‌ توصیف‌ كردند و با اشاره‌ به‌ كلام‌ امام‌ كه‌ فرمودند خرمشهر را خدا آزاد كرد، افزودند: خرمشهر با توكل‌ بر خدا و ایمان‌ نیروهای‌ ارتش‌، سپاه‌ و بسیج‌ و استفاده‌ از همه‌ امكانات‌ موجود و تدبیر صحیح‌ در آن‌ شرایط نابرابر از اشغال‌ دشمن‌ خارج‌ شد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با یادآوری‌ ماههای‌ اول‌ تجاوز عراق‌ و اشغال‌ بخشهای‌ وسیعی‌ از مناطق‌ مرزی‌ كشور و فشار مجامع‌ سیاسی‌ به‌ ایران‌ برای‌ مذاكره‌ با عراق‌ خاطرنشان‌ كردند: در آنزمان‌ منطق‌ امام‌ (ره‌) این‌ بود كه‌ تا دشمن‌ متجاوز در خاك‌ كشور است‌ هرگونه‌ مذاكره‌ای‌ ذلت‌بار و از موضع‌ ضعف‌ خواهد بود لذا امام‌ با توكل‌ بر خدا و بینش‌ روشن‌ بر این‌ منطق‌ صحیح‌ پافشاری‌ نمودند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تأكید بر اینكه‌ بعد از فتح‌ خرمشهر نیز بخشهای‌ دیگری‌ از میهن‌ اسلامی‌ همچنان‌ در اشغال‌ دشمن‌ بود افزودند: در آن‌ هنگام‌ انسانهایی‌ كه‌ حاضر به‌ كوچكترین‌ تلاش‌ برای‌ منافع‌ كشور و انقلاب‌ نبودند، بحث‌ مذاكره‌ و خاتمه‌ جنگ‌ را مطرح‌ كردند، در حالیكه‌ هنوز تهدید دشمن‌ بسیار جدی‌ بود.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، تصمیم‌ امام‌ (ره‌) مبنی‌ بر عدم‌ قبول‌ آتش‌بس‌ را در چنین‌ شرایطی‌ ناشی‌ از یك‌ بینش‌ خردمندانه‌ دانستند و تأكید كردند: امام‌ (ره‌) با تصمیم‌ منطقی‌ خود در آنزمان‌ توانست‌ ملت‌ ایران‌ را سرافراز نماید و ملت‌ ایران‌ ثابت‌ كرده‌ است‌ هنگامی‌ كه‌ دفاع‌ از كشور و ارزشهای‌ والای‌ اسلامی‌ و شرف‌ و كرامت‌ ملت‌ در میان‌ باشد از همه‌ توان‌ خود استفاده‌ و دشمن‌ را مغلوب‌ می‌كند.

ایشان‌ رمز موفقیت‌ و ایستادگی‌ ملت‌ ایران‌ را تكیه‌ بر اسلام‌ و ایمان‌ ناشی‌ از آن‌ دانستند و خاطرنشان‌ كردند: امروز آمریكا و جبهه‌ استكبار تمام‌ تلاش‌ خود را برای‌ گرفتن‌ عناصر قدرت‌ و مقاومت‌ ملت‌ ایران‌ یعنی‌ ایمان‌، اتكاء به‌ نفس‌، اتحاد و امید به‌ آینده‌ معطوف‌ كرده‌ است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ برخی‌ افراد از درون‌ تهی‌ كه‌ دائما در تلاش‌ برای‌ بزرگ‌ جلوه‌ دادن‌ دشمن‌ و كوچك‌ شمردن‌ توانایی‌های‌ مردم‌ هستند تصریح‌ كردند: برخلاف‌ القائات‌ این‌ افراد دنیاطلب‌ و ضعیف‌، ملت‌ ایران‌ از قدرت‌ حركت‌ و توانایی‌ حل‌ مشكلات‌ برخوردار است‌ زیرا دارای‌ اسلام‌، ایمان‌ و اتحاد حقیقی‌ با مسؤولان‌ می‌باشد و دشمن‌ در برابر یك‌ ملت‌ منسجم‌، مؤمن‌ و دارای‌ امید به‌ آینده‌ كاری‌ از پیش‌ نخواهد برد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تأكید بر اینكه‌ برای‌ حل‌ مشكلات‌ باید دولت‌، مجلس‌ و قوه‌ قضاییه‌ به‌ وظایف‌ اصلی‌ خود عمل‌ نمایند افزودند: امروز هرگونه‌ سرپیچی‌ مسؤولان‌ از وظایف‌ اصلی‌ و مشغول‌ شدن‌ به‌ امور دیگر، خیانت‌ است‌ و لعنت‌ ابدی‌ را بهمراه‌ خواهد داشت‌.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ مسؤولان‌ را به‌ زنده‌ نگه‌ داشتن‌ روح‌ اسلامی‌ در خود و پرهیز از اشرافیگری‌، سودجویی‌ و منفعت‌طلبی‌ توصیه‌ و خاطرنشان‌ كردند: عده‌ای‌ بدلیل‌ ضعف‌ درونی‌ خود یا ترس‌ از تهدیدات‌ آمریكا و یا گرایش‌ به‌ وعده‌های‌ آمریكا دچار ضعف‌ و سستی‌ شده‌اند و با متهم‌ كردن‌ جوانان‌ مؤمن‌ و مدیران‌ با ایمان‌ كشور، می‌گویند باید تسلیم‌ آمریكا شویم‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ افزودند: در شرایطی‌ كه‌ آمریكا صراحتا نظام‌ اسلامی‌ را تهدید و به‌ ملت‌ ایران‌ اهانت‌ می‌كند عده‌ای‌ دم‌ از مذاكره‌ با آمریكا می‌زنند كه‌ این‌ افراد یا با الفبای‌ سیاست‌ و یا با الفبای‌ غیرت‌ آشنایی‌ ندارند. ایشان‌ تصریح‌ كردند: طرح‌ اینگونه‌ مسائل‌ در این‌ شرایط، اهانت‌ به‌ عزت‌ و غیرت‌ ملت‌ ایران‌ است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با تأكید بر اینكه‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ همواره‌ با كشورهایی‌ كه‌ به‌ نظام‌ اسلامی‌ و آرمانهای‌ آن‌ احترام‌ گذارده‌اند، ارتباط و همكاری‌ داشته‌ است‌، خاطرنشان‌ كردند: آمریكا هویت‌ اسلامی‌ و ملی‌ مردم‌ ایران‌ را قبول‌ ندارد و صراحتا از اقدام‌ بر ضد نظام‌ اسلامی‌ و تصویب‌ بودجه‌ برای‌ این‌ اقدام‌ سخن‌ می‌گوید.

در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، پدر شهید محمدجهان‌ آراء در سخنان‌ كوتاهی‌ به‌ بیان‌ گوشه‌هایی‌ از ایثار و فداكاری‌ رزمندگان‌ اسلام‌ در دفاع‌ از خرمشهر و آزادسازی‌ این‌ شهر پرداخت‌ و یاد و خاطره‌ شهدای‌ فتح‌ خرمشهر را گرامی‌ داشت‌.

پ.ن. (30 مهر 1991)
این هم الفای غیرت آغا

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates