21.05.2006

حدود ‪ ۹۰‬درصد بخش خصوصی کار فیلترینگ سایت‌ها را انجام می‌دهد

گویانیوز:
رییس دفتر اینترنتی دادستانی تهران گفت:اکنون حدود ‪ ۹۰‬درصد بخش خصوصی کار فیلترینگ سایت‌های اینترنتی را انجام می‌دهند.

“علی رضا طوسی” امروز طی سخنانی در سمینار بررسی مسایل فیلترینگ سایت های اینترنتی که امروز ‪ ۳۰‬اردیبهشت برگزار شد، افزود: درسال ‪ ۸۰‬مقام معظم رهبری دستور دادند که شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص فیلترینگ سایت‌های اینترنتی‌اقدام کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل در سال ‪ ۸۰‬کمیته تعیین مصادیق راه اندازی شد و تا سال ‪ ۸۲‬کمیته تعیین مصادیق در این خصوص کار جدی انجام نداد.

وی تصریح کرد: در سال ‪ ۸۲‬که دادسرای عمومی و انقلاب راه اندازی شد، موضوع اینترنت که باید مورد بررسی قرار گیرد مطرح شد و در سال ‪ ۸۳‬نظارت و کنترل مراکز ارایه‌دهنده اینترنتی آغاز شد.

طوسی بیان داشت: پس از آنکه تمامی ‪ISP‬ها کنترل شدند ، مشخص شد که حدود ‪ ۳۰‬تا ‪ ۴۰‬مرکز به صورت غیر مجاز در زمینه خدمات اینترنتی فعالیت می‌کردند و برخورد با این مراکز که به صورت غیر مجاز به ارایه خدمات اینترنت و تلفن اینترنتی مشغول بودند، آغاز شد.

وی یادآور شد: البته اکنون نیز تعدادی مراکز به صورت غیر مجاز به ارایه اینگونه سرویس‌ها مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه دروازه‌های مجازی کشور حدود ‪ ۳۸‬مرکز (‪ (ICP‬است، افزود: از جرایم اینترنتی می‌توان به اشاعه فحشا، توهین به مقدسات و ارایه محتوایی که به نظام، مردم، اسلام و انقلاب ضربه بزند، اشاره کرد.

رییس دفتر اینترنتی دادستانی تهران اظهار داشت: همچنین از دیگر جرایم اینترنتی می‌توان به متخلفینی که به راه اندازی سایت‌های غیر مجاز اقدام می کنند اشاره کرد.

وی بیان داشت: شاکیان خصوصی و پرونده‌هایی که در زمینه اینترنت به ما ارجاع می‌شود و شامل توهین ، کلاهبرداری و بسیاری موارد دیگر است، نیز توسط دفتر اینترنتی دادستانی تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در پایان این سمینار همچنین نشست پرسخ و پاسخ نیز برگزار شد که در آن مسایل فیلترینگ سایت‌های اینترنتی و نقاط قوت و ضعف آن مورد بررسی و بحث قرار گرفت.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates