21.05.2006

نابغه‌ای!! بنام مهندس طوسی:

پیک ایران:
مهندس طوسی نماینده قوه قضاییه و مسئول دفتر اینترنت دادستانی : [باید به سمتی برویم که] سایت‌ها و وبلاگ‌ها برای انتشار مطالب خود، آن را ابتدا عرضه کنند و مجوز بگیرند

دنیای کامپیوتر و ارتباطات weblog.ccwmagazine.com : باید به نظام صنفی تبریک گفت که در این برهوت خبری، دست روی موضوع حساس و مهمی مانند فیلترینگ گذاشت، و توانست کمی آن را عیان‌تر کند.
در جلسه امروز در باره مسائل فیلترینگ، نکات جالبی مطرح شد که حساس‌ترین و مهم‌ترین آنها را مهندس طوسی نماینده قوه قضاییه و مسئول دفتر اینترنت دادستانی مرکز بیان کرد. کمی دقت در این سخنان، عمیقا نشان خواهد داد که در نگاه و عمل مدیران فیلترینگ کشورمان چه می‌گذرد. راستش را بخواهید من شخصا به نظرم رسید که با این نوع نگاه که مدیران دارند، محدودیت‌های موجود در دسترسی کاربران ما به سایت‌ها در اینترنت، هنوز در حد هیچ است، و ما باید از بابت وضعیت فعلی، کلاهمان را به آسمان پرتاب کنیم!
بخشی از سخنان وی را ببینید:
– [باید به سمتی برویم که] سایت‌ها و وبلاگ‌ها برای انتشار مطالب خود، آن را ابتدا عرضه کنند و مجوز بگیرند.
– بعضی کاربران در سایت‌های دوست‌یابی در فضای مجازی برای خود دوست پیدا می‌کنند، حتا دیده شده که کاربری 120 دوست برای خود پیدا کرده است.، و با 40 تای آنها ارتباط برقرار کرده است!
– نقاط ورودی اینترنت کشور مانند نقاط مرزی کشور است که باید همه ورود خروج‌ها از آنها کاملا تحت کنترل باشد. در واقع اینها دروازه‌های مجازی کشور هستند.
– اطلاعات کاربران در سایت‌هایی مانند اورکات مورد استفاده سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی دنیا قرار می‌گیرد. این از دلایل فیلتر شدن آنها بود.
– البته چت نیز به همین ترتیب مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی اگر چت را هم فیلتر کنیم، جامعه دچار شوک ناگهانی می‌شود، و به همین خاطر فعلا ما از کنار آن گذشته‌ایم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates