25.05.2003

الاوسط فاش ساخت: حضور برادر خالد اسلامبولی، پسر اسامه بن لادن و رهبر نظامی القاعده در ايران

نام ومشخصات معروف ترين تروريست‌های منطقه در ايران

گزارش سياوش سالك ( برای پيك)

روزنامه شرق الاوسط در شماره روز جمعه خود نوشت :

محمود شوقی الاسلامبولی برادر خـــالداسلامبولی قاتل انورسادات رئيس جمهور پيشين مصر بهمراه سيف العدل از رهبران ارشد نظامی طالبان و سعد بن لادن پسر اسامه بن لادن كه همگی در قضيه انفجار رياض دست داشته اند،چند روز پيش از آن انفجار ايران را ترك كرده بودند.

الاوسط مينويسد، اسلامبولی كه به ابو خالد معروف است بمدت 5 سال تحت حمايت سپاه پاسداران در جنوب غربی ايران زندگی كرده است. دراين گزارش كه به منابعی در ايران مستند شده، آمده كه افراد ذكر شده بهمراه 17 تن ديگر همگی چند روز قبل از انفجار رياض ايران را ترك كرده اند.

الاوسط پس از ذكر سوابق ترويستی اسلامبولی می نويسد كه او از اولين اصولگرايان مصری و عضو القاعده بود كه توانست بعلت روابط مستحكم و دوستانه با سپاه پاسداران به ايران پناه برده و در آنجا زندگی كند.

شرق الاوسط می نويسد كه ابو خالد پس از اينكه در دادگاههای مصر بعلت دست داشتن در اقدامات تروريستی طی حكمی غيابی به اعدام محكوم شد، پاسپورت مصری خود را كه در پاكستان صادر شده بود از دست داد و از آن پس با پاسپورت الجزايری زندگی می كند.

اين روزنامه می افزايد، اسلامبولی تنها مصری عضو القاعده نيست كه در ايران سكونت داشته افراد ديگری، از جمله احمد حسن مجيزه رهبر گروه افراطی مصری (پيشاهنگان پيروزی اسلام) نيز در ايران بسر می برند. او نيز سالها بهمراه همسر و چهار فرزند خود تحت حمايت سپاه پاسداران در مشهد زندگی كرده است. روزنامه مذكور در رابطه با همين خبر می نويسد:

اطلاعاتی از مسافرت های مكرر 13 تن از همسران اين تروريست ها از تهران به قاهره، ظرف دو سال گذشته بدست آمده است.

امريكا اظهارات مقامات ايران را به تمسخر گرفت!

از سوی ديگر خبرگزاری ها گزارش دادند: فرستادگان جمهوری اسلامی به ژنو در تائيد حضور برخی اعضای القاعده در ايران، به نماينده دبيركل سازمان ملل اطلاع دادند چند عضو القاعده در ايران زندانی هستند.

بدنبال اين اظهار نظر، يك مقام كاخ سفيد اظهار داشت اگر زندانيان القاعده در ايران توانسته اند عمليات تروريستی را هدايت كنند و ملاقاتی هائی داشته باشند و اخبار خارج را دريافت كنند، معنی آن ديگر زندان و بازداشت نيست.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates