12.05.2006

خبرهائی از تحجر و ارتجاع : برپائی کلاسهای آموزس سینه زنی// تشکیل «NGO» حضرت عباس

پیک ایران:

بازناب : سوءمدیریت فرهنگی و اجرایی ریاست دانشگاه اصفهان، موج اعتراض و نارضایتی دانشجویان و حتی همفکران رئیس این دانشگاه را در پی داشته است.
چند تن از فعالان تشکل‌های اصولگرای دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با «بازتاب»، ضمن اعلام این مطلب، مشکل رئیس دانشگاه را نداشتن بازوی فکری کارآمد توصیف کرده و گفتند: آقای دکتر رامشت، چندی پیش، خطاب به تعدادی از فعالان فرهنگی اظهار می‌دارد که در دولت قبل چند سال در یک اتاق بوده و به او ظلم شده است و با توجه به صحبت‌های او (با قبول اجحافی که در حق بسیاری از اندیشمندان به علت ملاحظه‌کاری‌های سیاسی اعمال گشته)، این اقدامات وی به نوعی اقدام تلافی‌جویانه به شمار می‌رود.
یک فعال سیاسی دانشگاه اصفهان، وضعیت حجاب و دیگر شئونات دینی را در بین دانشجویان این دانشگاه نامناسب ارزیابی کرد وا گفت: در حالی که بسیاری به علت جهل و یا تقلید کورکورانه و بی‌پایه با پوشش‌های خلاف شأن دانشجویان در محیط دانشگاه حضور می‌یابند، آقای رئیس و تیم همراه وی، به جای در پیش گرفتن روش‌های مثبت مبنایی، فرهنگی و اصولی، استفاده از روش‌های چند سال پیش و برخورد های سطحی و انضباطی را در پیش گرفته‌اند.
این عضو تشکل دانشجویی اصولگرا همچنین افزود: آقای دکتر در جلسه‌ای که اعضای یکی از تشکل‌های سیاسی با ایشان داشته‌اند، اظهار داشته است که می‌خواهد به همه دانشجویان، روش چگونه سینه زدن را بیاموزد و قصد دارد «NGO» (سازمان غیر دولتی)حضرت عباس تشکیل دهد و خطاب به دانشجویان تشکل‌های سیاسی که دختران و پسران در آنجا به صورت مختلط فعالیت می‌کنند، گفته است: در آخر، شما را به خاطر این اختلاط، سر می‌ُبرند!
بسیاری از تشکل‌های سیاسی و مذهبی دانشجویان از رویکرد عوامانه و بدون پشتوانه تئوریک مسئولان جدید دانشگاه اصفهان به مقدسات، ابراز نگرانی کرده‌آند. عضو یک تشکل مذهبی این دانشگاه گفت: حتی اگر مسئولان دانشگاه واقعا در صدد انجام فعالیت مثبت باشند، عملکرد آنان در دیگر حوزه‌های اجرایی، گمانه کاهش توفیق آنان در برخورد با چنین مسائلی را تقویت می کند .
وی با اشاره به این‌که سینه‌زنی، عزاداری اهل بیت و شخصیت‌هایی نظیر حضرت ابوالفضل‌العباس مورد احترام تمامی دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی هستند، استفاده ابزاری از چنین ارزش‌هایی را موجب خدشه‌دار شدن این‌گونه خطوط قرمز دانست.
گفتنی است، اظهارات رئیس دانشگاه اصفهان که در تعدادی از نشریات داخلی این دانشگاه نیز به چاپ رسیده ، تا به حال هیچ‌گونه توضیح، اظهارنظر یا جوابیه‌ای را از سوی رئیس دانشگاه به همراه نداشته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates