19.05.2003

بيانيه جبهه ملی ايران برای همه پرسی

گفتگو با پرويز ورجاوند، سخنگو و عضو هيات رهبری جبهه ملی ايران برای شنیدن روی لینک تقه بزنید

جبهه ملی ايران، از گروه های عمده ملی گرا، با انتشار بيانيه ای خواستار همه پرسی برای تعيين نوع حکومت در ايران شده است.

در اين بيانيه نسبت به رويدادهای اجتماعی خطرناک با توجه به رخدادهای منطقه و حضور نظامی آمريکا در کشور عراق هشدار داده و خواهان اتخاذ يک ديپلماسی خردمندانه از سوی مقامات دولت ايران شده است.

جبهه ملی سال هاست که از سوی مقمات جمهوری اسلامی منحل اعلام شده است.

در اين بيانيه که به امضای اعضای کادر رهبری اين جبهه از جمله عباس اميرانتظام، داود هرميداس باوند، تيمسار بازنشسته تاجر فربد، کورش زعيم و دکتر پرويز ورجاوند رسيده، نسبت به گرانی روزافزون، گسترش اعتياد، تقسيم شهروندان به خودی و غيرخودی و توقيف جمعی روزنامه ها و شيوع فساد اداری هشدار داده شده است.

اما با توجه به آنکه حتی بحث همه پرسی در مورد مسائلی مانند تبيين اختيارات رييس جمهوری تا حدود زيادی غيرممکن می نمايد، چگونه می توان عملا انتظار همه پرسی در مورد تعيين نوع حکومت را داشت.

دکتر پرويز ورجاوند، سخنگو و عضو هيات رهبری جبهه ملی در تهران در اين باره می گويد: “اکثريت عظيم ملت ايران يعنی بيش از 85 درصد از آنها معتقد به اين دگرگونی هستند.”

آقای ورجاوند می گويد: “ما به اين نتيجه رسيده ايم که اگر تکيه بر نظر و خواست مردم مورد توجه باشد، اکثريت مردم ايران معتقدند که مشکلات و بن بست های موجود بايد از سر راه برداشته شود و اين امر تنها در صورتی ممکن است که جامعه ايران در مسير استقرار حاکميت ملی حرکت کند.”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates