30.04.2006

اجحاف به مردم، نتیجه مماشات با رانت‌خوارترین سرویس‌دهنده اینترنت در ایران

بازتاب:
در ماه‌های اخیر به رغم اعلام تغییرات وسیع و کاهش قیمت تعرفه‌های استفاده از اینترنت، سرویس‌های ADSL و Wireless شرکت مذکور نیز دچار مشکلات ارتباطی و کاهش سطح کیفیت شده‌اند و معلوم نیست در ازای هزینه‌هایی که هر روز دستگاه‌ها و شرکت‌های مختلف به این شرکت می‌دهند، چه کسی پاسخگوست؟

خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: مماشات در نظارت بر رانت‌‌خوارترین سرویس‌دهنده اینترنت در ایران، موجب اجحاف به مردم توسط شرکتی شده که در فضایی ابهام‌آلود، ارائه برخی خدمات اینترنتی را به صورت انحصاری از شرکت مخابرات در اختیار خود گرفته است.

بنا بر این گزارش، شرکت مذکور در زمان دولت قبلی، برخی خدمات نظیر سرویس ADSL را تقریبا به صورت انحصاری در اختیار گرفت که اکنون این وضعیت منجر به افت کیفیت خدمات این شرکت و نارضایتی شدید مشتریان شده است، اما این شرکت که به صورت سهامی خاص اداره می‌شود، هیچگونه جواب منطقی به کاربران خود نمی‌دهد.

این در حالی است که مدیرعامل این شرکت لیسانس هتلداری داشته و او و برادر دیگرش که فرماندهی فنی بخش‌های آن را دارد، تا قبل از این تجربه اداره چنین سرویس‌هایی را نداشته‌اند، گفته می‌شود، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مقطعی انحصار سرویس‌های اینترنتی پرسرعت را در اختیار این شرکت قرار داده و به دلیل پروژههای متعدد داده شده به آن، دیگر شرکتهای داخلی و خارجی نتوانستهاند وارد بازار ارایه سرویس‌های اینترنتی در ایران شود.

در ماه‌های اخیر به رغم اعلام تغییرات وسیع و کاهش قیمت تعرفه‌های استفاده از اینترنت، این شرکت همچنان با ارقام گذشته فعالیت می کند و هیچ توجیه منطقی در این‌باره اعلام نکرده است. این عدم کاهش قیمت با مشکلاتی که در سرویس Dial up این شرکت پیش آمد، موجب اعتراض‌های متعدد کاربران تهران و کرج شد. در همین وضعیت سرویس‌های ADSL و Wireless شرکت مذکور نیز دچار مشکلات ارتباطی و کاهش سطح کیفیت شده اند و معلوم نیست در ازای هزینه‌هایی که هر روز دستگاه‌ها و شرکت‌های مختلف به این شرکت می‌دهند، چه کسی پاسخگوست؟

سؤال مهمی که مسئولان کنونی وزارت ارتباطات باید پاسخ دهند، این است که تا کی باید کاربران اینترنتی با این مشکلات دست به گریبان باشند و چوب شاخص‌های مدیریت خانوادگی و غیر مدرن این مجموعه را تحمل کنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates