30.04.2006

مشاور هنری احمدی‌نژاد درباره علما چه گفته بود؟

بازتاب:

این از نشانه‌های آخرالزمان است که گفته شده چهره واقعی و مخفی نفاق بیرون می‌زند…اینها مال من بسیجی … و آیت‌الله ها و سردار سپاه‌ها و امثالهم است نه مال افرادی که در کوچه و خیابان داعیه اسلام دارند. این بحث مال ماهاست و می‌دانیم که شمشیر امام زمان چقدر گردن علما را می زند…برای این که به زمان ظهور برسیم قطعا باید یک تصفیه بشود و خوب می‌دانید که بخشی از این تصفیه در ایام انتخابات شکل گرفت …و در این مسیر نقابها برداشته می‌شود

پس از دستور رئیس جمهور و طرح بحث ورود بانوان به ورزشگاه ها، شماری از مراجع تقلید ، علما و متدینین با اظهار تعجب از این اقدام احمدی نژاد از آن انتقاد کردند. اما این انتقادات با واکنش شدید و غیرمنتظره مشاور رئیس جمهور مواجه شد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، سخنان شمقدری هرچند امروز در روزنامه ها و برخی سایتها منعکس شد، اما به دلیل اهمیت و کم سابقه بودن چنین اظهاراتی، بازتاب با پوزش از علما، متن پیاده شده آن را به نقل از وبلاگ خاطرات یك خبرنگار مسلمان منتشر می کند.

گفتنی است، شمقدری، کارگردان فیلم «توفان شن» است که تولید فیلم تبلیغاتی احمدی نژاد را هم بر عهده داشت و پس از انتخابات به عنوان مشاور هنری رئیس جمهور منصوب شد.

روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه به مناسبت سالگرد واقعه طبس همایشی تحت عنوان “انتقام ابابیل”در سالن سید الشهدای تهران برگزار شد که یکی از سخنرانان این همایش «جواد شمقدری»، مشاور هنری رئیس جمهور بود که در بخشهایی از سخنانش حرفهایی زد که قابل تامل به نظر می رسد.

این بخش از سخنان وی مربوط به بحث ورود بانوان به ورزشگاه ها با دستور رئیس جمهور بود که در سخنرانی قبل از وی مورد انتقاد شدید خانم فروز رجایی فر (از دانشجویان پیرو خط امام تسخیر کننده لانه جاسوسی و دبیرکل فعلی استشهادیون) قرار گرفته بود.

سخنان جواد شمقدری درباره این موضوع، بدون کم و کاست و تحلیلی منتشر می شود .

شمقدری گفت: در مورد بحثی که خانم رجایی فر مطرح کردند من بر خودم نمی بخشم که وارد آن نشوم. من تاسف می خورم برای خودمان؛ ما اگر بنشینیم و از یکدیگر تعریف کنیم هنری نکرده ایم ولی چه خوب است که گاهی وقتها و اکنون هم که مراسم خودی تر است این را بگویم که همه ما علی رغم سابقه های انقلابی و شناخت مطالعاتی که داریم باز دچار خطا می شویم و تامل نمی کنیم.

“آیا دشمن فقط در حوزه نظامی، در درون مرزها و در حوزه میزهای مذاکره فقط توطئه می کند؟ نه این گونه نیست بلکه اتفاقا اصل توطئه دشمن و تحرکات آنها در درون ساختارهای اجتماعی و فضاهای فرهنگی و هنری ماست که ما از این حوزه ها غافل بوده ایم. اگر من به شما بگویم که آقای احمدی نژاد در راستای خنثی سازی بعضی از توطئه های دشمن چنین تصمیمی(دستور ورود بانوان به ورزشگاه ها) را گرفته، آن وقت شما چه خواهید گفت؟”

“تاسف می خورم؛ چون طبیعی است که هر کدام از ما مشغله داریم اما افسوس بزرگ این است که بعضی مباحث درباره علت این تصمیم انتقال هم داده می شود اما بعضی بزرگ ها همچنان در موضع خود باقی می مانند و البته این از نشانه های آخر الزمان است که گفته شده چهره واقعی و مخفی نفاق بیرون می زند.”

“اینها مال من بسیجی حزب اللهی با سابقه و مال مسجدروها و آیت‌الله ها و سردار سپاه ها و امثالهم است نه مال افرادی که در کوچه و خیابان داعیه اسلام دارند. این بحث مال ماهاست و می دانیم که شمشیر امام زمان چقدر گردن علما را می زند.”

“برای این که به زمان ظهور برسیم، قطعا باید یک تصفیه بشود و خوب می‌دانید که بخشی از این تصفیه در ایام انتخابات شکل گرفت و انقلاب درست در حال پیش رفتن است و در این مسیر نقاب ها برداشته می شود.”

* یکی از حضار این مراسم از شمقدری پرسید : شما گفتید که آن تصمیم جلوی برخی توطئه ها را گرفت؛ می شود بگوئید چه توطئه هایی؟

شمقدری گفت : “اینها چیزهایی است که من نمی توانم بگویم. شما یا باید اعتماد کنید یا اعتماد نکنید. من به جهت کارم بارها به استادیوم رفته ام . چند سال پیش من خودم یکی از دخترهایی که با لباس پسرانه می خواست وارد ورزشگاه شود و طفلک لو رفته بود را دیدم.”

“یک آمار مخفی وجود دارد که می گوید وقتی 100 هزار نفر وارد استادیوم می‌شوند، بالای 5000 نفر از دخترانی که لباس پسرانه پوشیده اند وارد استادیوم می شوند. حالا فرض کنیم حتی 500 نفر یا 50 نفر؛ پس به هر حال چنین پدیده ای وجود دارد.”

“من نه مجتهد هستم، نه فقیه و نه درس این کار را خوانده ام. ولی ظاهرا یکی از دلایل جدی مخالفت با دستور رئیس جمهور مبنی بر ورود خانم ها به ورزشگاه ها بحث اختلاط است و می گویند نباید کاری کنیم که اختلاط زن و مرد در جامعه اسلامی رواج یابد.”

“ظاهرا حرف درستی است و کسی در آن تردید ندارد ولی سوال من این است که مرز و فرم این اختلاط کجاست. در اتوبوس و بازار و مغازه هم اختلاط هست اما همه ما می گوئیم که اشکالی ندارد.”

“چه کسی اختلاط در ورزشگاه های ما را در اوایل انقلاب زیر سوال برد؟ بروید تحقیق کنید و ببینید که نقطه روشنی وجود ندارد.”

“حاضر نیستیم صریح بگویم اما بعید می دانم امام(ره) چنین نظری داده باشد؛ اگر کسی مدرکی دارد ارائه دهد که امام چنین نظری داده باشد.”

“یادم می آید که سال 59 امام فرمودند که خانم ها باید از فردا با حجاب سرکار بیایند. چون بالاخره کارمند دولت بودند. در صدا و سیمای ما تا سال 59 مجری اخبارگو بی حجاب بود و در اواسط تابستان 59 امام فرمان دادند که در حوزه های اداری خانم ها با حجاب بیایند و امام تعریفی کلی دادند و اصلا فرم ارائه ندادند چون بحث مصداق است که به خود آدم ها بر می گردد و حتی در این هم ابهام وجود دارد که امام زمانی فرموده باشند که در همه حوزه های شهری این اتفاق بیافتد، من تردید دارم. البته پسند من این است؛ بروید تحقیق کنید.”

“ما گاهی وقت ها دچار تندروی ها و شرایطی می شویم که خیلی در چارچوب حکومت داری معنا نمی یابد؛ بروید بپرسید و روی آن فکر کنید که آیا در زمان حکومت امام علی یا پیامبر اکرم (ص)، اهل کتاب آیا واقعا با حجاب بیرون می آمدند یا بی حجاب.”

* یکی از حضار در اعتراض به این سخنان شمقدری گفت : پس انشاء الله ما امیدوار باشیم که در دولت نهم اجبار حجاب هم برداشته می شود؟ پس مشاورانی که چنین نظراتی را به رئیس جمهور می دهند شما هستید…

شمقدری در پاسخ گفت: “ما 27 سال است که برای حفظ حجاب در حال تلاش هستیم اما امروز چه وضعیتی داریم؟ فرض کنید قراراست با یک سازوکار جدید بتوانیم عفاف و حجابی را که مورد نظر اسلام حقیقی است، در جامعه به شکل درست و ماندگار پیاده کنیم اگر چنین تصمیمی بخواهیم بگیریم این کار حوزه های مختلف را در بر می گیرد.”

“من نظر خودم را گفتم ولی بنده به آقای احمدی نژاد چنین مشاوره ای را ندادم و این تصمیم در جای دیگری گرفته شده است.”

“تعصبات شما خیلی قشنگ است، من خودم به همه این نظرات احترام می گذارم اما تندروی ما را به جایی نخواهد رساند” !

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates