30.01.2002

حجت‌الاسلام والمسلمین کروبی : دشمن بداند که انقلاب اسلامی ، قرص ، پابرجا و مستحکم است

تاریخ: ‌٣٠/٠١/٢٠٠٢ ساعت: 13:02:38 


/پارلمانی/
حجت‌الاسلام والمسلمین کروبی : دشمن بداند که انقلاب اسلامی ، قرص ، پابرجا و مستحکم است/‌١/


خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران 
سرویس سیاسی 


 
حجت‌الاسلام والمسلمین کروبی رییس مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از دستور امروز خود ضمن تاکید بر ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت : از آغاز این نگرانی وجود داشت که مساله به سمتی رود که نتیجه ندهد، من دوبار هم در ملاقاتهای خود با مقام معظم رهبری به ایشان عرض کردم که عنایت بفرمایید که مبارزه با مفاسد اقتصادی به سمتی حرکت کند که نتیجه مطلوب داشته باشد که ایشان هم نظرشان بر همین بود. لذا توجه داده بودند که بدون سر و صدا انجام شود و حیثیت افراد رعایت شود که تمام این خصوصیات در فرمان 8 ماده‌ای رعایت شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) وی افزود: دشمنان انقلاب باید بدانند که این مسایل، گرچه تلخ است، اما دل خود را خوش نکنند، نیروهای انقلاب اعم از چپ و راست و گروه‌های با گرایشهای مختلف ، در کنار انقلابند و انقلاب را پاسداری و حفاظت می‌کنند . کارهای نسنجیده موجب سوء استفاده،‌ تردید و تشکیک مردم می‌شود اما دشمن بداند که انقلاب قرص و پابرجا و مستحکم است و همه فرزندان انقلاب در کنار آن هستند.
وی یادآور شد : فساد مالی هم در همه جا کم و بیش هست و همه ما هم در معرض آن هستیم. مسوولین نظام سالمند و زندگی شرافتمندانه دارند.
رییس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: امروز بحثی می‌کنم که دوستان بدانند به هیچ قیمت حاضر نبودم وارد این مباحث شوم . این بحث بر من تحمیل شده، یعنی کار دیگران بر ما تحمیل کرد ، که ضرورت دارد و واجب است که توضیحاتی داده شود، اگر خدای ناکرده، با همه رعایتها، عرایضم در جاهایی – خدای ناکرده نقطه ضعفهایی داشت – یا نه در نقاط قوت هم ضرر داشت، آنها مسوول آن هستند،‌ آنها هستند که بر ما تحمیل می‌کنند که توضیحاتی به سمع مبارک مردم برسانیم.
رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : آقایی به نام جزایری دستگیر شده ، در جلساتی خصوصی صحبت می‌کند که ایشان ارتباطاتی در صادرات دارد و کارهای خلاف قانون کرده – البته بنده نمی‌دانم و اظهارنظر نمی‌کنم – یا این که به مسوولین اجرایی رشوه داده است. اتفاقا در جلسه‌ای بحثی شد که اگر بنا باشد بر این که این آقا پول به افراد داده، تکیه شود باید روی همه تکیه شود و توجه شود، حتی آقایی گفت که مبادا چنین شود که بیایند یک جریان خاصی را بگویند و جریان دیگری را نگویند، آقای دیگری فرمود نه بابا به آنها بیشتر (توجه) داده شود.
وی ادامه داد : به عمره رفتیم، این آقا (شهرام جزایری) هم در زندان بود. ما که رفتیم دو حادثه رخ داد که اوج قضیه شد. آقای لقمانیان به یک‌باره دستگیر شد و آن قضایا که رخ داد.
حجت الاسلام کروبی یادآور شد: ما که برگشتیم با دو مشکل در مجلس مواجه شدیم مشکل اول دستگیر آقای لقمانیان، مشکل دوم این که بعضی رونامه‌ها مرقوم فرموده بودند و نوشته بودند که 60 نماینده رشوه گرفته‌اند. بالاخره نشیب و فرازها و گفت و گوها 15 روز طول کشید تا این‌که روز سه‌شنبه لقمانیان آزاد شد.
وی ادامه داد:‌در خلال این گفت‌وگو، بحث هم می‌شد، گاهی حتی از من سوالاتی کردند در رابطه بااین که بعضی‌ها پول گرفته‌اند.
رییس مجلس افزود: جلسه‌ای که آقای علیزاده و آقای رییسی آمده بودند و اسامی چند نفر را گفتند که پول گرفته‌اند که فردای آن روز من صحبت کردم. من گفتم که پول گرفتن مگر عیب است. من هم ناچار شدم اسم بزرگواری را بردم و گفتم فلان کس این پولهایی را که خرج می‌کند از کجا آورده است؟ حالا ممکن است کسی به کسی پول داده باشد،‌آیا چیزی هم از او (پول دهنده از پول گیرنده) خواسته، آیا رشوه بوده، آیا امتیاز غلطی گرفته یا به طور طبیعی پول به او داده است. بحث آقای جزایری عمیق‌تر و پیچیده‌تر است.
وی افزود: ما نمی‌خواهیم همین حد هم اشاره شود آقایان به ما تحمیل می‌کنند . سال 72، مسوولی محترم و مدیر عامل دخانیات دستگیر شد ، وقتی دستگیر شد گفتند که ایشان، از این سیگار وینیستون و فلان شماره حسابی به بیرون داده و پول‌ها واریز شده ، هم محکومش کردند و هم چند میلیون دلار و مارک را هم از او پس گرفتند و هم خانه‌هایی که در خارج داشت را از او پس گرفتند، در خلال این گفت و گوها جاهایی را اسم بردند، که ایشان پول داده است. گفتند به فلان جا و فلان جا پول داده، هیچ کجا هم منعکس نکردند و ما هم دفاع کردیم. دفاع وظیفه شرعی بود، گفتیم طرف که نمی‌دانسته این پول است.
ادامه دارد 


کدخبر : 8011-02411 


تاریخ: ‌٣٠/٠١/٢٠٠٢ ساعت: 15:44:31 


/پارلمانی/
حجت‌الاسلام والمسلمین کروبی : دشمن بداند که انقلاب اسلامی ، قرص ، پابرجا و مستحکم است/‌٢/


خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران 
سرویس سیاسی 


حجت الاسلام والمسلمین کروبی گفت : این قضیه همینطور و به همین شکل که عرض کردیم ادامه داشت تا وقتی آقای لقمانیان آزاد شد قضیه اوج گرفت ، به صورتی که دو حرکت علیه مجلس انجام شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران رییس مجلس در ادامه سخنان خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت:داستان معلمین شد و من هم همین جا آمدم و معلمین این جا آمدند. بنده هم همین جا جلسه سه شنبه گذشته را اداره می‌کردم و گفتم که مواظب باشید که حادثه‌ای رخ ندهد معلمین محترم می‌دانند که مجلس چقدر توان دارد، اصل بودجه با دولت است مجلس هم می‌تواند همکاری کند، آقای خاتمی هم قبل از رفتن (من) به عمره بودجه را آوردند و به مجلس تقدیم کردند. کمیسیون تلفیق هم تشکیل نشده بود. بنای مجلس هم بر این است، که هر ساله بر بودجه آموزش و پرورش افزوده شود.
وی افزود: اما معلمین عزیز – به عنوان معلمین – جمع شدند و این جا جلوی در مجلس آمدند، آمدن خوب است چون مجلس خانه ملت است. آنها آمدند برای تظلم و بگویند که حقوقشان کم است. تا این جا آمدند . هر نماینده‌ای که رفت مانند آقای نبوی و دیگران، شروع به اهانت و فحاشی کردند و فحاشی به رئیس مجلس کردند و شعار علیه رئیس مجلس دادند.
رئیس مجلس ادامه داد : این قضیه چیست و برای چه این کار شده، آمدند و پول خواستند، اگر هم ما بتوانیم – این کار را می‌کنیم – می‌گفتیم که نمایندگانشان را بفرستید، می‌گفتند شما که با آقای لقمانیان با صراحت این کار را کردید چرا این کار را نمی‌کنید.
وی یادآور شد: بنابراین ملت شریف ایران ، مبارزه با فساد اقتصادی به هیچ وجه بد نیست. هر کس هم که مجرم است باید تحت تعقیب قرار گیرد، ولی بدانید این موضوعی بر علیه مجلس شورای اسلامی است. این قضیه مبارزه با فساد اقتصادی نیست . مقاومت، ایستادگی و سربلندی که مجلس داشته است، جوابش را می‌شنود، و از خود من که اندک سهمی داشته‌ام ، این را مردم را بدانند و خوب می‌دانند و آن دوستان محترم – من منظورم چپ و راست نیست، چون بسیاری از راست‌ها هم از این قضیه منزجرند، متنفرند و اعتراض دارند، مراجع تقلید، روحانیت شیعه که هزارسال با مردم ارتباط داشته و از مردم امکانات می‌گرفته، روحانیتی که امام(ره) می‌گفتند افتخار ما (روحانیت) این است که متکی به خدا و مردم هستیم، از دولت‌ها پول نمی‌گیریم و لذا نمی‌توانیم اسیر دولت‌ها بشویم. این روحانیت از این کاری که به شما می‌شود متنفر است.
حجت الاسلام کروبی افزود : بنابراین باید توجه داشت این قضیه آقای جزایری سیاسی است. لذا من حول و حوش آقای جزایری چند نکته تذکر بدهم. آقای جزایری اقرارهایی کرده، اول این است که ببینیم او در چه شرایطی اقرار کرده است. بنا به اخباری که می‌رسد، آقای جزایری با سختی و دشواری زندان می‌کشد، اصل آن هم می‌گویند یک جوان 29 ساله است که متولد 51 است. آقای جزایری در چه شرایطی و چگونه با او رفتار شد و این اقرار را کرده این باید مشخص شود، حرف ما و آقای خاتمی هم همین است . من از طرف خود می‌گویم، آقای خاتمی هم زبان دارد.
وی متذکر شد:ما در انشای حکم دخالت نمی‌کنیم، اما چون ما هم از طرف مقام معظم رهبری مامور مبارزه با مفاسد اقتصادی هستیم و آقای جزایری متهم به مسایل اقتصادی است ما هم باید حضور داشته باشیم و ببینیم که چکار می‌کنیم. لذا من امروز نماینده تعیین می‌کنم که برود و شرایط جزایری را ببیند به محکمه و دادگاه او هم کاری نداریم. ما ببینیم او در چه شرایطی است.
نماینده مردم تهران یادآور شد:اسامی‌ای را آقای جزایری گفته است، برخلاف دیگران که می‌گویند گفته نشود، به نظر من باید دادگاه جزایری ادامه پیدا کند و اسامی دیگری نیز که هست گفته شود دوستانی که 5 سال با او رفیق بوده باید هم گفته شود و معلوم شود، آقای جزایری اگر پول می‌داده، این طور که خبرها می‌رسد سرریزش بوده که به این طرف می‌داده یا به مجلسیان می‌داده است باید کاملاً‌ مسایل روشن گفته شود. روز شفافیت است روز روشن است. من می‌گویم پول گرفتن هم هر کس که کار انجام نداده، هر کس گرفته اشکالی ندارد، اما معلوم شود چه کسانی گرفته، چه کسانی معرف او بوده‌اند و با چه کسانی ارتباط داشته است، اینها در السنه هست و اگر مخفی بماند، شایعات بدتر می‌شود.
وی تاکید کرد : به قاضی محترم ، آقای حسینی اعلام می‌کنم، به مسئولین امنیتی وآقای یونسی اعلام می‌کنم جزایری یک متهم است و خبر رسیده در شرایط خاصی در سلول و در اختیار برخی افراد است. من اعلام می‌کنم آقای قاضی محترم و مسئوولین امنیتی باید حافظ جان آقای جزایری باشند من اعلام می‌کنم مبادا آنها که جزایری را در اختیار گرفته‌اند، یک وقت برای استحمام او را به حمام ببرند و آن دارویی که به سعید اسلامی دادند برای نظافت ، به او هم بدهند.
وی افزود:این داروها خیلی معجزه می‌کند، داروهایی که ما در زندان دیدیم ، افرادی هم خوردند، آوردند، فوراً‌ سالم هم شدند،‌اما این دارو از سیانور هم محکم‌تر بود ، چون به مجردی که سرباز چشم برگرداند تا عورت او را نبیند او خورد و یکباره مرد، لذا مواظب باشید که جزایری دارو را نخورد، جزایری باید بماند، ‌ابعاد قضایای آقای جزایری باید روشن شود به نفع نظام است، حال که مطرح شده است، باید همه ابعاد (جریان) آقای جزایری تبیین وبیان شود.
کروبی در ادامه گفت: نکته دیگر در رابطه با مفاسد اقتصادی است. من عبارت‌های حضرت رهبری را می‌خوانم و بعد چند نکته می‌گویم، این جدا شده از جریده محترم رسالت است، فساد، فساد ا

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates