09.04.2006

گفته می شود…

پیک ایران:
خبرگزاری مهر : گفته می شود…
* طی روزهای آینده خبرهای امیدآفرین و شادی بخشی درباره دستاوردهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران اعلام خواهد شد. شاید این اخبار هدیه رسول اعظم به ملت ایران به مناسبت 17 ربیع الاول سالروز تولد آن بزرگوار باشد.

* برخی منابع خبری از طرح چهارجانبه کنسرسیوم سوخت هسته ای میان ایران، فرانسه، آلمان و روسیه خبر می دهند. قرار است این طرح با نظر موافق و نظارت آژانس انجام پذیرد. البرادعی نسبت به موفقیت این طرح ابراز اطمینان کرده است.

* نیروهای پدافندی موفق به سرنگونی یک هواپیمای شناسایی در جنوب کشور شدند. این هواپیما از کشور عراق برخاسته و در مناطق مرزی مشغول به فیلمبرداری بود. علایم حک شده و سیستم این هواپیما اطلاعات جدیدی را در اختیار مسئولان مربوطه گذاشته است.

* برخی منابع آگاه از حضور دکتر محمد جواد لاریجانی همراه تیم مذاکره کننده ایران با مقامات عراقی و آمریکایی نام می برند. جمله معروفی از دکتر لاریجانی این است که “برای تامین منافع ملت حاضرم حتی در ته جهنم هم با شیطان مذاکره کنم”.

* دکتر ابراهیم شیبانی رئیس کل بانک مرکزی خواستار کناره گیری از این منصب شده است. رایزنی ها برای تعیین جانشین شیبانی آغاز شده است. مدیرعامل یکی از بانک ها ی دولتی اصلی ترین گزینه جانشینی شیبانی است.

* در ایام تعطیلات نوروز، اعضای ارشد حزب مشارکت دیدارهای متعددی را در قم با مقامات مذهبی و سیاسی داشته اند. دیدار با آیت الله موسوی اردبیلی، صافی گلپایگانی و شهرستانی و نیز آقای منتظری از جمله این دیدارها بوده است.

* سه تن از اعضای اپوزیسیون خارج کشور به اسامی عبدالکریم لاهیجی، مهرانگیز کار و مهرداد مشایخی کمیته ای موسوم به پیگیری حقوق زندانیان سیاسی تشکیل داده اند. مقر این کمیته در سوئد بوده و قرار است هفت تن از فرزندان زندانیان از گوتنبرگ سوئد به نیویورک اعزام شده و مذاکراتی را با کوفی عنان و یان الیاسون داشته باشند.

* سفیر دانمارک در تهران که پس از بالا گرفتن اعتراضات مردمی از کشور خارج شده بود، در ایام تعطیلات نوروز بدون سر و صدا به کشور بازگشت.

* تامین امنیت مرزهای کشور به خصوص مرزهای سیستان و بلوچستان در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته است. رئیس جمهور نیز وعده داده است در لایحه متمم بودجه اعتبار ویژه ای برای این امر اختصاص یابد.

* سیروس ناصری از اعضای سابق تیم هسته ای، کتاب خاطرات دوساله خود را از این مذاکرات منتشر خواهد کرد. وی پس از سفر به ايران در ماه گذشته مجددا به اروپا بازگشت.

* کمیته مشترکی میان نمایندگان وزارت بهداشت و صدا و سیما تشکیل شده تا نسبت به تبلیغات فرآورده های غذایی ناسالم همچون چیپس، انواع پفک و نوشابه ها نظارت بیشتری اعمال شود.

* یکی از بستگان تیمسار اویسی- از فرماندهان ارشد رژیم پهلوی- پس از 26 سال به ایران بازگشته است. گفته می شود وی در مدتی کوتاه موفق به تصاحب بخشی از اموال و املاک خود شده که ارزش زمین ها و باغات برگردانده شده به وی در منطقه لواسانات بیش از 80 میلیارد تومان تخمین زده شده می شود.

* یک تیم شش نفره از کارشناسان هسته ای آمریکا وارد اسلام آباد شده است. این گروه به سایت هسته ای “کاهوتا” رفته و در گفتگو با کارشناسان هسته ای این مجتمع، خواستار ارائه اسناد و مدارک کمک های هسته ای پاکستان به ایران شده اند.

* ابراهیم علیزاده و عبدالله مهتدی از دبیران دو جناح حزب منحله کومله، در بغداد با ” زلمای خلیل زاد ” دیدار و گفتگو کردند. محور مذاکرات آنان درباره چگونگی دریافت کمک های مالی و اطلاعاتی از نیروهای آمریکایی بوده است.

* به دستور رئیس جمهور حداکثر حقوق مدیران ارشد دولتی نباید 7 برابر پایه حقوق کارمندان دولت باشد.

* آزمایش سلاح های دفاعی فوق پیشرفته ایران در رزمایش رسول اعظم (ص) دستگاههای جاسوسی و امنیتی غربی را در بهت و حیرت فرو برده است. برخی مقامات غربی با اشاره به بازدیدهای بازرسان آژانس از سایت های مهم نظامی کشورمان اعلام کرده اند برآوردهای ما از توان نظامی ایران این بود که نهایت توان بهره مندی ایران آزمایش موشک شهاب 3 خواهد بود اما آزمایش تجهیزات فوق پیشرفته ایران خط بطلانی بر این توهمات بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates