04.04.2006

ژاپن نام چند شرکت کره‌شمالی وایرانی رابه فهرست کنترل صادرات اضافه کرد

ایرنا: وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن (متی) روز سه‌شنبه اعلام کرد که نام ‪۲۰‬ شرکت کره‌شمالی و ‪ ۴‬شرکت ایرانی را به فهرست کنترل صادرات این کشور اضافه کرده است.

خبرگزاری کیودو به‌نقل از”متی” گزارش داد: این اقدام دولت ژاپن به دلیل ترس از صادرات اقلامی از این کشور توسط شرکت‌های یاد شده‌که‌می‌توانند در ساخت سلاح‌های کشتار جمعی استفاده شوند، صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های ایرانی یاد شده عمدتا در زمینه پتروشیمی، انرژی و الکترونیکی فعال هستند.

به گفته متی، شرکت‌های کره‌شمالی اضافه شده به‌فهرست کنترل واردات نیز در زمینه‌های تجاری، شیمیایی و تولید سیمان فعال می‌باشند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر شرکت‌های کره‌شمالی نام چند موسسه تحقیقاتی این کشور نیز به فهرست کنترل صادرات ژاپن اضافه شده است.

به گزارش کیودو، وزارت اقتصاد ژاپن سالانه فهرست کنترل‌صادرات این کشور که اسامی شرکت‌ها و یا موسسه‌های تحقیقاتی مظنون به دست داشتن در زمینه‌های توسعه سلاح‌های کشتار جمعی هستند، را به روز می‌کند.

بر اساس این گزارش، در سال جاری میلادی همچنین وزارت اقتصاد ژاپن، نام یک شرکت کره‌شمالی و یک شرکت ایرانی و نام دو شرکت هندی را از فهرست کنترل صادرات این کشور حذف کرده است.

فهرست کنترل صادرات ژاپن در حال حاضر در برگیرنده اسامی ‪ ۱۵۸‬شرکت و موسسه از هشت کشور جهان و نیز تایوان است.

کشورهای یاد شده شامل ایران، کره‌شمالی، سوریه، چین، پاکستان، هند افغانستان و رژیم صهیونیستی است.

بر اساس گزارش متی، در میان اسامی شرکت‌ها و موسسه‌ها قید شده در فهرست کنترل صادرات ژاپن، بیشترین آنها متعلق به کره‌شمالی است که شمارشان به ‪۵۸‬ مورد می‌رسد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates