22.04.2003

کشمکش بر سر ادامه پخش پارازيتهای ماهواره ای

نايب رييس كميته مخابرات مجلس نتايج جلسه كميسيون صنايع مجلس در باره‌رسيدگي به تخلفات برخي دستگاه‌ها در پخش پارازيت‌هاي ماهواره‌اي را اعلام كرد و گفت مجلس و رييس‌جمهور دستور شناسايي و برخورد با متخلفان انتشار امواج و پارازيت‌هاي ماهواره‌اي را صادر كردند.

علي اكبر موسوي خوئيني، نماينده مردم تهران گفت: در اين جلسه براساس نتايج گزارشات رسمي سال 81 كارشناسان و دستگاه اجرايي زيربط اعلام شد اماكني در تهران كه تداخلات يادشده از آن ناحيه منتشر شده به ثبت رسيده‌اند و علاوه بر فرستنده‌هاي ثابت، تعدادي مجموعه‌ي سيار (كاميونت) نيز در اين امور دخالت دارند و عمدتا مراكز تحت اختيار يكي از مجموعه‌هاي نظامي براي اين كار مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

موسوي افزود: همچنين نظرات يكي از كارشناسان ارشد سازمان بهداشت جهاني و متخصص ژنتيك (كه مقر آن در سوييس قرار دارد) راجع به آثار خطرناك و مخرب اين امواج در اختلالات باروري و غيره مطرح شد.

موسوي ادامه داد: دراين جلسه معاونان وزارتخانه‌ها و كارشناسان وزارت دفاع پست، تلگراف و تلفن،‌اطلاعات، بهداشت و درمان، و محيط زيست حضور داشتند و معاون وزير دفاع از قول يكي از دستگاه‌هاي نظامي (كه در جلسه‌ي دبيرخانه‌شوراي امنيت بر غير مضر بودن امواج ياد شده تاكيد نموده بود) ضمن اظهار بي‌اطلاعي از انتشار چنين امواجي از دولت و مجلس خواست گزارشات تخلفات و محل‌هاي احتمالي انتشار پارازيت‌ها را در اختيار اين وزارتخانه بابت پي‌گيري و برخورد لازم با متخلفان قرار داده و تاكيد كرد اگر تخلفي گزارش شود تعارف با كسي نداشته و وزارت دفاع به عنوان مسوول نظارت بر حسن اجراي قوانين در نيروهاي مسلح بر وظيفه خود عمل خواهد كرد.

نماينده تهران ادامه داد: همچنين در اين جلسه معاون وزير پست، تلگراف و تلفن ضمن ارايه گزارشي از فعاليت‌هاي فني و كارشناسي در خصوص شناسايي و رديابي امواج مورد اشاره اظهار كرد:« متاسفانه اين وزارتخانه در برخورد با دستگاه‌هايي كه اقدام به تداخل در سيستم‌هاي مخابراتي كشور مي‌كنند با مشكل مواجه است و از اين رهگذر خسارات عديده‌اي تحميل مي‌شود.

وي گفت: معاون وزير پست و تلگراف هشدار داد كه در برخي مواقع در اثر تداخل امواج بر روي سيستم ناوبري هواپيما نيز تاثير گذاشته و خطرات فراواني در پي دارد كه نمونه‌هاي مشخصي از آن موجود است.

امروز

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates