01.04.2006

برژنسکی : پایان خوشی برای آمریکا در عراق نمی‌بینم

ایرنا:

مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت “کارتر” که از وی به عنوان برنامه‌ریز سیاست خارجی آمریکا نام می‌برند، طرحی سه مرحله‌ای برای‌خروج آبرومندانه آمریکا از عراق به “جرج بوش” ارائه داده است.

تلویزیون عراق جمعه شب با بیان این مطلب به نقل از “زبیگینو برژنسکی” گفت: با ادامه سیاست راکد واشنگتن در عراق، پایان خوشی برای آمریکا در این کشور نمی‌بینم.

براساس گزارش تلویزیون عراق، برژنسکی در طرح خود خطاب به بوش آورده است، قبل ازاینکه ارتش آمریکا مجبور به ترک عراق شود یا اینکه از این کشور پا به فرار گذارد، بهتر است یک جدول زمانی برای خروج از عراق مشخص کنیم.

وی معتقد است ، برای پایان دادن به اوضاع نابسامان عراق و پایان دادن به سیاست راکد آمریکا در آن کشور، لازم است واشتنگتن با توافق دولت بغداد جدول یکساله‌ای برای خارج کردن نظامیان خود، تعیین کند.

برژنسکی گفت: با خارج شدن نظامیان آمریکا از عراق ظرف یکسال نیروهای ما بدون سرخوردگی تاریخی، یعنی تحمل یک شکست عراق را نه با پیروزی و نه با شکست ترک می‌کنند.

او در پیشنهاد دوم خود آورده‌است،پس از خارج شدن نیروهایمان از عراق لازم است با توافق همسایگان این کشور سازمان کنفرانس اسلامی را برای چاره‌اندیشی زودبازده در عراق به تحرک وادار کنیم.

برژنسکی در مرحله سوم طرح خود به رییس جمهور کشورش پیشنهاد داده است که با شریک کردن سازمان کنفرانس اسلامی در بحران عراق، آمریکا و کشورهای ذیربط یک کنفرانس بین‌المللی برای رونق اقتصاد عراق ترتیب دهد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates