30.03.2006

رایس: ایران یک رژیم دردسر آفرین

خلاصه شده خبر CNN:

رایس امروز پنج‌شنبه 10 فروردین پس از ورود به برلین که قرار است پذیرای وزرای امور خارجه پنج کشور عضو اصلی شورای امنیت و آلمان برای ادامه صحبت ها در باره ایران باشد وی پس از اینکه ایران را یک کشور مشکل ساز خواند گفت که در این جلسه که قرار است درباره قدمهای بعدی برای مقابله با بحران اتمی ایران برنامه ریزی شود.

او مذاکرات برلین را قدمی در راه باز کردن بحث های جدید در باره بحران ایران نامید و گفت: گفتگو در باره تحریم هدفمند دور از دید نیست. او در ادامه گفت همه چیز بستگی به قدم های بعدی ایران دارد.
در ادامه رایس پیشبینی کرد که در زمانی که شورای امنیت به وضع اتمی ایران رسیدگی می کند وزرای خارجه پنج کشور نامبرده همراه با آلمان در باره حمایت ایران از گروه های تروریست فلسطینی، مداخله‌های ایران در لبنان و سوریه و همچنین سخنان احمدی نژاد در باره اسرائیل بحث خواهند کرد.

رایس وزیر امور خارجه آمریکا سیاست اتمی ایران را تاکتیک کالباسی خواند، به این معنی که رژیم مدام در حال تغییر استراتژی و تاکتیک خود است و قدم به قدم بلند پروازی های خود را نمایان می کند

خانم رایس در ادامه افزود که ایران مدام در حال تغییر توضیحات است یک بار می گویند که برنامه اتمی ایران تنها برای تحقیقات است بعد می گویند که تنها می‌خواهند دستگاه های گریز از مرکز (سنترفیوژ) تولید کنند و با اینکه سازمان انرژی اتمی در ایران فعالیت می کند ولی به نظر نمی‌رسد که ایران به هیچ عنوان از فعالیت های خود کاسته باشد.
در خاتمه رایس گفت اگر ایران تهدید ادامه غنی سازی خود را عملی کند در آن صورت ما شاهد اهداف واقعی ایران خواهیم بود

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates