30.03.2006

وضعیت جنگی در سیمای جمهوری اسلامی

پیک ایران:
وبلاگ حنيف مزروعی hanif.ir : هیچ توجه کردید که سیمای جمهوری اسلامی در این روزها در «وضعیت جنگی» به سر می‌برد!
میان برنامه های این روزها به شدت در حال تبلیغ حال و هوای جبهه های جنگ هشت ساله است، همچنین گویا پس از سه سال مسئولان این رسانه تازه متوجه شده اند که سربازان آمریکایی در عراق به سر می برند و در حال ظلم کردن به مردم این کشور هستند.
کلیپ هایی با مضمون جنگ و دفاع مقدس و همچنین کلیپ ها و سرودهایی در وصف مردم بیچاره عراق که این روزها زیر ستم های دژخیمان آمریکایی هستند مدام پخش می شود.
این روزها سیاست رسمی جمهوری سلامی ماست مالی کردن فشارهای بین المللی بر علیه ایران است و به تمامی تربیون های رسمی دستور داده شده که به هیچ وجه وضعیت وخیم بین المللی ایران را منعکس نکنند و در حال وانمود کردن این سناریو هستند که گویا ما توانسته ایم مقام اول را برای حضور در شورای امنیت سازمان ملل متحد کسب کنیم و تمامی رقبا (بخوانید سوریه و کره شمالی و ……..) کنار بزنیم.
متاسفانه مشخص نیست که این سیاست رسمی که مثلا به قصد عدم تحریک مردم انجام می شود چه فایده ای دارد و در عوض این به خواب کردن مردم چه هزینه هایی را در آینده به جامعه تحمیل می کند.
آیا اگر واقعا در «وضعیت جنگی» به سر نمی بریم، پس دلیل این بازی های تبلیغاتی جدید چیست؟
آیا بعد از گذشت ١٦ سال از جنگ به یکباره در یکی از آرشیوهای صداوسیما باز شده و نوارهای جدیدی از جبهه ها و پیش از عملیات ها کشف شده؟
آیا تا دیروز که منافع ما ایجاب نمی کرد، مردم عراق زیر فشار نبودند؟
و در چه زمانی ما در دوران حکومت صدام به یاد مردم بیچاره عراق بودیم که زیر فشارهای آن دیکتاتور خونخوار زندگی می کردند و این روزها افسانه زندان های مخفی دوران حکومتش عالمگیر شده است؟
و در پایان یک نکته شاید چندان بی ربط به متن:
آیا صدام هم پیش از جنگی شدن وضعیت کشورش، همین کارها را انجام داده بود؟

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates