26.03.2006

۱۷ایرانی به اتهام ورود غیرمجاز به عراق دستگیر شدند بغداد دستگیری ایرانی.

خُسن آقا: آمریکا جمهوری اسلامی را متهم به مداخله در عراق می‌ند!
ایرنا:

نیروهای مرزبانی عراق، ‪ ۱۷‬ایرانی را به اتهام ورود غیرمجاز به داخل خاک عراق در استان “واسط” واقع در شرق این کشور دستگیر کردند.

دفترروابط عمومی هیات دولت عراق روزیکشنبه دربیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار ایرنا دربغداد قرارگرفت اعلام کرد نیروهای مرزبانی این تعداد از ایرانیان را به تازگی درنزدیکی مرز “زرباطیه” از توابع استان واسط دستگیر کرده‌اند.

بیانیه توضیحات بیشتری درباره این دستگیرشدگان نداده است.

یادآور می‌شود اغلب ایرانیانی که به اتهام ورود غیر قانونی به داخل خاک عراق در نقاط مرزی با جمهوری اسلامی ایران دستگیر می‌شوند با انگیزه زیارت عتبات عالیات وارد این کشور شده اند.

با وجودی که هم اکنون دستگاههای امنیتی و نظامی در عراق فعال هستند اما زوار غیرمجاز ایرانی بدون توجه به وجود دولت در عراق ازیک سو و تهدیدهای تروریستها از سوی دیگر، همچنان به صورت قاچاقی وارد عراق می‌شوند.

در ماههای اخیر تعداد قابل توجهی از زوار غیر مجاز ایرانی در داخل عراق دستگیرشدند که با دخالت سفارت جمهوری اسلامی ایران دربغداد، دولت عراق آنها را آزاد کرده است.

کار رسیدگی به پرونده برخی از این زوار نیز به دادگاههای عراقی محول شده و احکام زندان کوتاه مدت و میان مدت برای آنها صادر شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates