17.03.2006

باز هم هلندی ها کمی با عقل تر از دیگران هستند

بازتاب:
آزمون بي‌بندوباري و اقدام مشكوك سفارت هلند در ايران

در حالي كه دولت هلند براي معرفي اين كشور به عنوان بي‌بندوبارترين كشور اروپا فيلمي را در اختيار مهاجران قرار مي‌دهد، اظهارات سخنگوي سازمان مهاجرت هلند درباره ارائه اين فيلم‌ها به ايرانيان، موجب ابهاماتي در اين زمينه شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل «بازتاب» به نقل از «نيويورك‌تايمز»، هلندي‌ها فيلمي ساخته‌اند كه در آن هشدار داده‌اند، در هلند عريان بودن و همجنس‌بازي، به روال عادي در جريان است. مهاجران بايد در اين فيلم شاهد زن عرياني باشند كه در حال گرفتن حمام آفتاب است و مهاجران بايد سعي كنند كه اين صحنه‌ها را تحمل كنند.

در اين فيلم، به موضوع سواحل مخصوص حمام آفتاب هلند پرداخته شده است و علاوه بر آن، موضوع همجنس‌بازان و حقوق يكسان آنان براي ازدواج اشاره شده است. براي مطمئن كردن بيننده‌ها از اين موضوع، نمونه‌هايي از برخورد همجنس‌بازان در اين فيلم به نمايش گذاشته شده است. اين فيلم با حمايت دولت هلند و در جهت كمك به مهاجران، مخصوصا كساني كه از كشورهاي اسلامي به هلند مي‌آيند تهيه شده تا براي شركت در امتحان جديد ورود به هلند، آمادگي پيدا كنند.

منتقدان سياست‌هاي سختگيرانه دولت در مهاجرت خارجيان به هلند، هدف از تهيه اين فيلم و آزمون به عمل آوردن از آن را تلاشي توسط دولت مي‌دانند كه به منظور نااميد كردن متقاضيان كشورهاي اسلامي تهيه شده است كه به واسطه محتويات و موارد مطرح‌شده در اين فيلم، آزرده‌خاطر خواهند شد.

شهرونداني كه از كشورهاي اروپايي و آمريكا قصد مهاجرت به هلند را دارند، از اين امتحان معاف هستند و در حال حاضر، هلند نسبت به كشورهاي ديگر اروپايي، از شديدترين تدابير مهاجرتي برخوردار است.

دولت هلند براي جلوگيري از ورود زنان مسلمان جوان به اين كشور، شرط سني و درآمدهاي بالا را قرار داده است.
مقامات هلندي اين فيلم را ابزاري براي دلسرد كردن مسلمانان از ورود به اين كشور نمي‌دانند و تأكيد كرده‌اند كه اين فيلم، افرادي را كه مي‌خواهند به يكي از بي‌بندوبارترين جوامع دنيا وارد شوند، از هر لحاظ آماده سازند.

سخنگوي سازمان مهاجرت هلند گفته اين ادعا كه ما مي‌خواهيم مسلمانان را شوكه كنيم، كاملا پوچ و بي‌معني است. اين فيلم علاوه بر شفافيتي كه در مورد مسائل همجنس‌بازي و عريان بودن داشته، به مصاحبه با مهاجراني كه با مشكلاتي درگيرند، پرداخته و به مسائلي چون تمركز جمعيت و ترافيك و بيكاري اشاره كرده است. يك روزنامه هلندي مزاح‌گونه، به شوراي توريستي هلند اشاره كرده كه ممكن است دست به اقدامي برخلاف اين فيلم بزند.

«نيويورك‌تايمز» در ادامه اين گزارش مي‌افزايد: در مورد افرادي كه از ايران مي‌خواهند وارد هلند شوند، گفته شده كه نيازي به سفارش خريد نوار همجنس‌بازان و زن عريان ندارند.

سخنگوي سازمان مهاجرت هلند گفته كه ايرانيان، نسخه ويرايش‌شده اين نوار را دريافت خواهند كرد و در مورد مباحث مربوط به برهنگي و همجنس‌بازي اين فيلم، از آنها آزمون به عمل خواهد آمد.

مشخص نيست نسخه ويرايش‌شده اين فيلم، چگونه در اختيار ايرانيان قرار مي‌گيرد و هنوز وزارت خارجه توضيحي در اين‌باره ارائه نكرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates