02.03.2006

بدون حجاب به بهشت بروید!

روز:
سایت اینترنتی استشهادیون آغاز به کار کرد
بهرام رفیعی

“فقها نشان دادن عورت برای پزشک معالج را مجاز می شمارند پس اگر زن مسلمان شهادت طلب مجبور شد که برای امر مهمی که به آن مکلف شده است حجاب خود را رعایت نکند، هیچ گناهی متوجه او نیست. از اصول تعیین شده در دین اسلام این است که برخی حرامها در وقت ضرورت مباح می گردد”. [سایت استشهادیون]

http://www.esteshhad.com/index.php

سایت اینترنتی استشهادیون ایرانی با اعلام آماده باش نیروهای استشهادی ایرانی آغاز به کار کرد. پیش تر برخی از سایت های اینترنتی اصولگرایان با قراردادن لوگوی این سایت خبر از افتتاح آن داده بودند. این در حالی است که مدتی پیش سخنگوی ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام در حاشیه همایش دختران زیتون [نیروهای شهادت طلب ایرانی] از ثبت نام نزدیک به 60 هزار شهادت طلب در ایران خبر داده بود.

این سایت اینترنتی در مقاله ای که حاوی دستور آماده باش برای نیروهای استشهادی ایرانی است، خواستار مداخله نظامی نیروهای استشهادی ایرانی درکشور عراق و حفاظت از اماکن مقدس شیعیان شده است. در قسمتی از این مقاله آمده: “ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام که وحدت نیروهای مبارز جهان اسلام را در مقابله با کفر و صهیونیسم اشغالگر هدف خود قرار داده است به اشغالگران معاند، مغرض و بی لیاقت عراق هشدار می دهد که هزاران جوان شهادت طلب ایرانی برای جانفشانی در راه مقدسات خود و فرود آوردن صاعقه ی آتشین خشم مقدس خود بر سر عوامل استکبار جهانی لحظه شماری می کنند. این ستاد از مسئولین نظام تقاضا دارد که با صدور اجازه اعزام به عراق نیروهای شهادت طلب را در ادای واجب شرعی خود و دفاع از حریم مقدس عتبات عالیات همراهی کنند”.

این سایت اینترنتی از حمایت های کافی و همچنین مساعدت برخی از چهره های سرشناس اصولگرایان برخوردار است. در این سایت و در فرم ثبت نام و عضویت در یگانهای استشهادی ایرانی خطاب به متقاضی عضویت در این گروه آمده: “لطفا از درج تلفن ثابت خودداری نمایید. در صورت نداشتن تلفن همراه باید در انتظار تماس ما از طریق ایمیل باشید. مراحل بعدی ثبت نام از طریق پست الکترونیک به شما اعلام خواهد شد”.

پیش تر، ثبت نام از جوانان ایرانی برای عضویت در یگانهای استشهادی تنها یک جنگ تبلیغاتی با غرب عنوان شده بود، اما آغاز به کار سایت اینترنتی استشهادیون و ادامه فعالیت های ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام در تبلیغ و دعوت به عضویت یگانهای استشهادی ایرانی، نشان از آغازیک کار تشکیلاتی و حساب شده می دهد که از هم اکنون نگرانی های بسیاری را در این رابطه بوجود آورده است.

آغاز کار تشکیلاتی

بهانه فعالیت مجدد این ستاد استشهادی، چاپ کاریکاتورهای موهن پیامبر اسلام و انفجار در اماکن مقدس عراق است. فعالیتی که دیگر به طور علنی شکل و شمایل تشکیلاتی علنی را به خود گرفته است. محمد علی صمدی، سخنگوی ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام چندی پیش از نصب بیلبورد های تبلیغاتی استشهادیون در خیابان مطهری، یکی از خیابان های اصلی شهر تهران خبر داد و گفت: “ثبت نام از شهادت طلبان تنها در تهران صورت نمی گیرد بلکه ما به نقاط مختلف کشور سفر نموده و از افراد علاقمند ثبت نام می کنیم. تا کنون آمار ثبت نام شده ها به 53900 نفر رسیده است”.

سایت اینترنتی استشهادیون، در آغاز راه اندازی توجیهات شرعی برای عملیات استشهادی و ثبت نام نیروهای داوطلب را نیز منتشر کرده است. در این بخش با عنوان “حکم شرعی” آمده است: “به گفته استاد دکتر یوسف قرضاوی اجماع فقها بر این است که وقتی دشمن به یکی از سرزمینهای مسلمانان حمله می کند جهاد بر همه واجب عینی می شود و زن بدون اجازه شوهر و پسر بدون اجازه پدر می تواند در آن شرکت کند. مشارکت زن فلسطینی در عملیات شهادت طلبانه نیز این گونه است. یهودیان خاک فلسطین را تصاحب کرده، حرمتها را شکسته و مقدسات آن را زیر پا گذاشته اند. از این رو مرگ زن فلسطینی در این گونه عملیاتها شهادت در راه خدا محسوب و مشمول ثواب مجاهدان می گردد. کار این خواهران شهادت طلب از نظر دینی مشروع است و دین آن را مبارک می داند و آن از بزرگ ترین نوع جهاد در راه خدا به شمار می رود.”

زنان استشهادی

اخبار مربوط به تشکیلات استشهادیون ایرانی و آماری که تاکنون در این باره منتشر شده است، نشان می دهد که طراحان این تشکیلات انتحاری بیشتر از مردان در جذب زنان و دختران ایرانی موفق بوده اند. انتشار تصاویر زنان شهادت طلب فلسطینی و همین طورنمایش تصاویر زنان شهادت طلب بدون حجاب در محل های ثبت نام این تشکیلات و همچنین تکیه بر آیه هایی از قرآن که در آنها از برابری زن با مرد سخن گفته شده، از عواملی است که نشان می دهد گردانندگان این تشکیلات به دنبال جذب دختران و زنان ایرانی هستند.

نصب بیلبوردهای تبلیغاتی در نقاط مختلف شهر تهران که بر روی یکی از آنها تصاویر هشت زن شهادت طلب فلسطینی و دیگری تصویر شهید ریم صالح الریاشی مادر شهیدی که با وجود داشتن دو فرزند اقدام به عملیات استشهادی نموده، یکی از نشانه های توجه ویژه استشهادیون به دختران جوان ایرانی است. در بخش حکم شرعی که در سایت اینترنتی استشهادیون ایرانی منتشر شده است، آمده: “تحریم برداشتن روسری و نشان دادن موی سر برای مسدود کردن راه گناه کبیره ای مانند زنا که حرام است، صورت می گیرد، اما فقها نشان دادن عورت برای پزشک معالج را مجاز می شمارند پس اگر زن مسلمان شهادت طلب مجبور شد که برای امر مهمی که به آن مکلف شده است حجاب خود را رعایت نکند، هیچ گناهی متوجه او نیست. از اصول تعیین شده در دین اسلام این است که برخی حرامها در وقت ضرورت مباح می گردد و آنچه برای جلوگیری از وارد شدن به گناه حرام می شود به وقت ضرورت مباح می گردد و فقها حکم ضرورت را بر آنها اعمال می کنند”.

آخرین آمار منتشر شده درباره تعداد ثبت نام نیروهای استشهادی ایرانی رقمی نزدیک به شصت هزار نفر است، گمان می رود در صد قابل توجهی از این تعداد، زن باشند.

در طول یکسال گذشته و از زمان آغاز ثبت نام نیروهای استشهادی، بسیاری از کارشناسان ادامه فعالیت تشکیلات استشهادیون ایرانی و همچنین گسترش این تشکیلات را به ضرر منافع ملی و بین الملی ارزیابی کده اند. حتی برخی ازچهره های جناح محافظه کار، بوجود آمدن این تشکیلات و گسترش آن را موازی کاری با نیروی مقاومت بسیج می دانند و معتقدند که این تشکیلات درصدد حذف نیروی مقاومت بسیج است که به فرمان آیت الله خمینی تشکیل شد.

یک نظر سنجی جالب

با تمام اینها، بر روی سایت اینترنتی استشهادیون، یک نظرسنجی نیز منتشر شده که آگاهی از نتایج آن جالب توجه به نظر می رسد. در این نظرسنجی، از بازدید کنندگان خواسته شده بگویند که “آیا باید علیه روزنامه دانمارکی یولندپستن که برای اولین بار کاریکاتورهای موهن علیه حضرت رسول (ص) را منتشر کرد دست به عملیات انتقام جویانه زد؟”
پاسخ 62 درصد مراجعان سایت استشهادیون به این سوال، صراحتاً منفی است. پاسخی که شاید بیش از هر چیز، نشان دهنده روحیات غالب ایرانیان، حتی ایرانیان مخاطب رسانه های “استشهادی” باشد!

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates