28.02.2006

طرح 12 ماده ای بازگشت بنی صدر به ریاست جمهوری

پیک نت:
شرایط بحرانی ایران
این طرح در روزهای اخیر، جهت اطلاع و انتشار برای پیک نت ارسال شده و باحتمال زیاد برای بسیاری از رسانه‌های فارسی زبان نیز باید ارسال شده باشد.

یکی از طرفدار ابوالحسن بنی صدر اولین رئیس جمهوری ایران و یا از همکاران و نزدیکان او، طی پیامی عمومی، یک طرح 12 ماده ای را برای نجات ایران، جهت انتشار و اطلاع ارسال کرده است.

در انبوه شایعاتی که این روزها پیرامون تحولات آینده ایران وجود دارد، این طرح و زمان مخابره و ارسال آن معنائی ویژه پیدا می‌کند که ما به همین دلیل انتشار آن را‌بی‌فایده نمی دانیم. البته کمی جمله بندی‌های آن را خلاصه کرده و مقدمه آن را، همراه با موخره آن نیز به این دلیل حذف کرده ایم که تاثیر در متن طرح ندارند.

طرح 12 ماده ای نجات ایران

1- قانون اساسی موقت ایران می‌تواند همان پیش نویس قانون اساسی باشد که اول انقلاب مطرح گردید .

2- از آنجا که انتخابات مجلس و ریاست جمهوری فعلی مخدوش بوده و اصول مسلم انتخاباتی در زمان انتخابات زیر پا گذاشته شده است، هر دو از اعتبار ساقط و مجلس منحل و رییس جمهور فعلی باید برکنار شود.

3- آقای ابوالحسن بنی صدر حداکثر به مدت چهار سال- منهای مدتی که رسما رئیس جمهور بودند- به عنوان رییس جمهور کشور جمهوری ایران انجام وظیفه می‌نمایند .

4- وظایف مجلس به طور موقت به عهده شورایی از نخبگان سیاسی – علمی مملکت در داخل و خارج- از جمله نمایندگان تمام گروههای سیاسی موجود و صاحب نظران خوشنام – به تعدادی حدود سیصد نفر قرار می‌گیرد .

5- آنچه در قانون اساسی فعلی به نام وظایف رهبری تلقی شده، با توجه به قانون اساسی جایگزین و به طور موقت به عهده ی رییس جمهور قرار می‌گیرد . لذا با کنارگیری رهبر تمام کسانی هم که با حکم وی برمسند امور نشسته اند، باید آماده واگذاری سمت‌های خود به افراد جدید شوند .

6- دولت فعلی، به دولت رئیس جمهور انتخابی انتقال داده می‌شود.

7- جهت سرعت بخشیدن به همآهنگی‌های لازم و کمک به رئیس جمهور در تشکیل دولت جدید و هر گونه تصمیم عمده ، شورای مشورتی متشکل از سران کلیه گروههای سیاسی داخل و خارج از کشور که اعتقاد به استقلال و آزادی و یکپارچگی ایران داشته باشند و این اعتقاد خود را اعلام نمایند تشکیل می‌شود .

8- دولت جدید ضمن اداره ی امور به نفع مطلوب، زمینه انتخابات آزاد برای اصلاحات لازم در قانون اساسی و تشکیل مجلس شورای ملی به طوری که کلیه ی افراد مملکت با آگاهی مطلوب قادر به شرکت در آن باشند را فراهم می‌نمایند .

9- نیروهای نظامی و انتظامی در طول دوران حاکمیت دیکتاتوری اخیر بیشترین ضربه‌ها و زحمات را متحمل شده اند. اگر این وضعیت اصلاح نشود به زودی قربانی مطامع نا اهلان خواهد شد. باید اکثریت قریب به اتفاق آنانرا کسانی تشکیل دهند که به وخامت اوضاع آگاهی دارند. لذا وفاداری خود را به حاکمیت مردمی جدید اعلام و نیروهای نظامی وظایف خود را در حفظ و نگهداری سرحدات مملکت به بهترین وجه انجام تا فکر سوء استفاده از اوضاع به خاطر کسی خطور ننماید . بدیهی است، پس از استقرار حکومت مردمی نیروهای مسلح در جایگاه حقیقی خود با افتخار و شرافت انجام وظیفه می‌نمایند و دولت جدید قول می‌دهد که نظامیان ارزش واقعی خود را کسب نمایند .

10- مسئولین رده بالای قوه ی قضاییه از بین خوشنام ترین متخصصین قضائی منسوب و قول داده می‌شود ریشه‌های ظلم خشکانده شود و برای رسیدگی به تخلفات سیاسی انجام شده در پنجاه ساله گذشته هم از الگوی آنچه در آفریقای جنوبی بعد از آپارتاید انجام شد استفاده می‌شود و مردم ما هم که مردمی صبور و بخشنده هستند برای حفظ آرامش و ایجاد یک مملکت ایده آل از تقصیر مقصرین می‌گذرد و اعلام عفو عمومی می‌گردد .

11- در رابطه با جنجال اتمی که فعلا بهانه ی اصلی برای نابودی مملکت قرار گرفته و سالهاست مبالغ معتنابهی از ثروت این ملت را در کام خود فرو برده است ، تا زمانی که مردم ایران از کم وکیف آن با خبر نشده اند و خود تصمیم بگیرند که آیا به صلاح و صرفه ی آنان هست چنین هزینه‌هایی ، کل موضوع به حالت تعلیق در می‌آید. بدیهی است زمانی که چهره ی حقیقی ایران برای مردم دنیا نمایان گردد هیچ انسانی با استفاده از هر گونه تکنولوژی صلح آمیز که در خدمت پیشرفت و سعادت انسانها باشد مخالفتی نمی کند.

12- مصلحت گروه حاکم فعلی هم در این است که قبل ا ز اینکه مجبور به تسلیم در برابر بیگانه بشود و یا موجبات ویرانی مملکت را فراهم کند، تسلیم این خواست عمومی گردد . در شرایط فعلی که مملکت از جوانب مختلف در معرض خطراتی قرار گرفته که زاییده ی مدیریت غلط سالهای گذشته هستند، این بهترین راه خروج از این وضعیت می‌باشد .

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates