28.02.2006

رييس جمهور از 4 پنالتي، 3 پنالتي را تبديل به گل كرد

ادوار نیوز:
رييس جمهور كشورمان كه براي بازديد از اردوي تيم ملي فوتبال بر سرتمرينات تيم ملي در ورزشگاه آزادي حاضر شده بود، در جمع اعضاي تيم ملي به سخنراني پرداخت.

دكتر احمدي نژاد اظهار كرد: سطح جام جهاني خيلي بالاست، آن جا انعكاس دهنده‌ي اخلاق و رفتار و نوع زندگي و رفتار مردم است، شما مي‌توانيد خيلي از قله‌ها را در جام جهاني فتح كنيد.

رييس جمهور كشورمان ادامه داد: حريف از كمترين فرصت‌ها استفاده مي‌كند، از ثانيه‌ها خوب استفاده كنيد و از آن مهم تر با هم صميمي‌ باشيد، بعد ببينيد چه اتفاقي مي‌افتد. علاوه بر اين كه شماها ورزش‌تان خوب است، اميدوارم با توكل به خدا موفق شويد. مطمئنم در اين ميداني كه مي‌رويد يك نمادي از جوان‌هاي ايراني هستيد، جوان‌هاي ايراني نجيبند، جوان‌هاي ايران با اخلاقند. با گذشتند، مستحكم هستند و در راه تحقق هدف مي‌جنگند.

دكتر احمدي نژاد تصريح كرد: شما و نسل قبل از شما اين طور بوده اند، من شماها را كه مي‌بينم جوانان سال 57 هستيد، انگار بچه‌هاي جبهه را مي‌بينم، پيگير، دنباله‌رو و نجيب. من همين جا از تمام ملت ايران و ايرانيان خارج از كشور مي‌خواهم كه براي تشويق تيم ملي بيايند. شما داخل زمين مي‌رويد، مي‌دويد و مي‌جنگيد. من از همه‌ي ايرانيان عزيز در خارج از كشور كه دسترسي دارند مي‌خواهم كه بروند و بليت اين مسابقات را تهيه كنند و شما را تشويق كنند و نام ايران را فرياد بزنند.

وي ادامه داد: نام ايران بايد در تمام دنيا بدرخشد، اين چيزي است كه دنبال مي‌كنيم، بعدش هم به لطف الهي شما پيروز خواهيد بود.

دكتر احمدي نژاد گفت: وقتي كه شما مي‌رويد همه‌ي دولت و ملت و مسوولين تلاش شما را ارج خواهند نهاد، بايد ايراني‌ها بيايند كمك كنند و تشويق كنند تا بازيكنان تيم ملي احساس غربت نكنند. چون دشمنان ايران در هر جا كه نام ايران بدرخشد با آن مخالفت مي‌كنند، در هر جايي چه انرژي هسته‌اي باشد چه علم باشد و چه فوتبال و چه واليبال.

وي ادامه داد: جوانان كشورهايي مثل ما قله‌ها را فتح مي‌كنند،‌ وقتي شما قله‌ها را فتح مي‌كنيد در دوسوم دنيا اميد ايجاد مي‌شود كه اگر ايراني اين كار را انجام دهد ما هم مي‌توانيم چنين كاري را بكنيم. اگر ايران دانشي را به دست آورد، ما هم مي‌توانيم. چون ايران الان يك الگو است.

دكتر احمدي نژاد در مورد حريفان مرحله‌ي اول ايران در جام جهاني گفت: درست است كه تمام رفتار، تاكتيك و قدرت‌هاي فني شان را بايد بررسي كنيم، اما نبايد از آنها بترسيم. با اطمينان، اعتماد به نفس و آرامش مي‌توانيد موفق شويد. هر كسي اعتماد به نفس داشته باشد و از لحظات استفاده كند مي‌تواند پيروز شود، مطمئن باشيد كه ملت ايران حتما شما را حمايت و دعا مي‌كند.

وي افزود: همه‌ي عالم دست خداست و ياري خدا با دل‌هاي پاك است و شما دل‌هاي پاكي داريد. در هر بازي كه مي‌دويد براي برافراشته كردن نام ايران تلاش مي‌كنيد و بدون اين كه متوجه بشويد، خداوند به شما كمك خواهد كرد.

دكتر احمدي نژاد افزود: تيم ملي يعني تيم 70 ميليون ايراني. مردم دعا مي‌كنند و ما هم دعا مي‌كنيم، همچنين تشكري ويژه‌اي دارم از فدراسيون و دكتر دادكان كه بازيكنان جوان را به تيم ملي اضافه كرده است. البته بزرگ‌تر‌هايي امثال دايي هم بايد باشند. اميدوارم كه تيم ملي در جام جهاني موفق شود و انشاء الله بازيكنان به مرحله ‌ي دوم جام جهاني راه پيدا كنند و اميد به پيروزي در جام جهاني داريم و نبايد فكر كرد كه حريفان ما انسان‌هاي ويژه‌اي هستند.

رييس جمهور افزود: از فرصت‌ها و تمرينات نهايت استفاده را بكنيد، خود را مانند اعضاي يك بدن بدانيد و مانند يك بدن متحد به جلو برويد و حتي فكر هم را بخوانيد. ما آرزو داريم كه اين بار و اگر نشد بار ديگر جزو سه، چهار تيم اول دنيا باشيم.

وي ادامه داد: چنين تفكري اصلا دور نيست و اگر كسي غير از اين فكر كند، مرتكب اشتباه شده است. تيم ملي ايران نسبت به حريفان هيچ كمبودي ندارد و با تمرينات و به ويژه با هماهنگي بيشتر مي‌توانيم اين موفقيت را كسب كنيم. ان شاء الله دست امير المومنين(ع) پشت سر شما باشد و با سلامتي و شادي از جام جهاني باز گرديد.

رييس جمهور همچنين در مورد حمايت از تيم ملي ايران براي انجام بازي‌هاي تداركاتي به خبرنگاران گفت: فدراسيون فوتبال بايد در اين زمينه تلاش كند، ما نيز هر حمايتي كه لازم باشد انجام خواهيم داد.

وي در پايان از فدراسيون فوتبال، بازيكنان و اعضاي كادر فني و رسانه‌ها كه اخبار مربوط به تيم ملي را دنبال مي‌كنند و مردم را براي حمايت از تيم ملي بسيج مي‌كنند، قدرداني كرد.

در اين ديدار علي آبادي معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني، مهدي قدمي رييس مركز توسعه‌ي ورزش قهرماني و دكتر دادكان، رييس فدراسيون فوتبال، رييس جمهور را همراهي ‌كردند.

گفتني است دكتر احمدي نژاد پيش از سخنانش، دقايقي را با ملي‌پوشان تمرين كرد و به زدن ضربات پنالتي

پرداخت. رييس جمهور 4 ضربه‌ي پنالتي به ابراهيم ميرزاپور دروازه‌بان تيم ملي زد كه 3 تاي آن تبديل به گل شد و يكي از آنها را ميرزاپور دفع كرد. وي همچنين يك پنالتي به فخرالدين بگوويچ مربي دروازه‌بانان تيم ملي ايران زد كه آن نيز تبديل به گل شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates