28.02.2006

ابهام در سرنوشت یک پرونده حساس امنیتی

بازتاب:

با بازداشت کارشناس قضائی یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های امنیتی کشور، احتمال انحراف در این پرونده افزایش یافته است.

خانواده جمال بهادری، کارشناس ویژه قضائی پرونده حسین داروغه ـ جاسوس دوجانبه ایرانی ـ انگلیسی ـ در گفت‌وگو با خبرنگار «بازتاب»، از بازداشت وی توسط نیروهای امنیتی خبر دادند.

خانواده بهادری اظهار کردند، یکشنبه گذشته، نیروهای امنیتی با حمله به دفتر وی، واقع در خیابان ولیعصر تهران، او را بازداشت کردند.

بنا به گفته خانواده بهادری، نیروهای امنیتی، همچنین روز شنبه خانه وی در قم را تصرف و کنکاش کردند. آنان اظهار داشتند که تاکنون، هیچ‌گونه عنوان اتهامی از بهادری به آنان اعلام نشده است، اما وی که کارشناس ویژه رئیس قوه قضائیه در دوران مسئولیت آیت‌الله یزدی و آیت‌الله شاهرودی بوده و رسیدگی به تعدادی از پرونده‌های ملی طی بیست سال اخیر را بر عهده داشته است، به تازگی از عدم رسیدگی به آلودگی‌های سنگین در سطوح بالای برخی دستگاه‌های امنیتی و قضائی به شدت ناراضی بوده و در پی انتقال اطلاعات این پرونده به رهبری بوده است.

بنا بر اظهارات خانواده بهادری، وی در پرونده داروغه، جاسوس دوجانبه، نیز به اطلاعات تکان‌دهنده‌ای در مورد ارتباطات وی با برخی مسئولان دست یافته بود.

گفته می‌شود، ممکن است بازداشت جمال بهادری به رسوایی بزرگ دیگری علیه دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی نظیر قتل‌های زنجیره‌ای منجر شود.

در همین زمینه: علیرضا نوری زاده

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates