25.02.2006

ادامه‌ی عملیات در پارک جنگلی لویزان، باز هم در شب، باز هم در تعطیلی!

ایسنا:
عملیات با دستور قاضی کشیک تا شنبه متوقف شد

عملیات قطع درختان پارک جنگلی لویزان با توجیه ضرورت ادامه‌ی احداث بزرگراه شهید زین‌الدین، چهارشنبه شب با حضور مهندس دنیامالی، معاون عمرانی و جمعی دیگر از عوامل شهرداری تهران و توسط حدود 10 دستگاه لودر و بولدوزر و بیش از 15 دستگاه کامیون ادامه یافت.

چهارشنبه، ساعت 21:40 شروع مجدد عملیات، معاون شهردار: در راستای حکم قضایی در حال فعالیتیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، عوامل شهرداری تهران حدود ساعت 21:40 چهارشنبه شب با لودرها وارد پارک جنگلی لویزان شدند و اقدام به تسطیح، جمع آوری درختان قطع شده و تخریب بخش دیگری از پارک کردند.

در پی این ماجرا عوامل اداره کل منابع طبیعی استان تهران، در محل حضور یافته و تلاش کردند از این اقدام شهرداری جلوگیری کنند اما معاون شهردار تهران با ارائه دستور قضایی صادر شده از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای کارکنان دولت مدعی شد که قاضی مجوز جمع آوری درختان قطع شده را صادر کرده و عوامل شهرداری در راستای حکم قضایی در حال فعالیت هستند.

این اختلاف با حضور کولانی، مدیر کل منابع طبیعی استان تهران جدی‌تر شد. وی در گفت‌وگویی با معاون شهردار تهران اعلام کرد که ایشان (دنیامالی) قسم حضرت عباس خورده‌اند که عملیات متوقف شده و تخریبی انجام نشود.

وی افزود: آقای دنیامالی اعلام کرده است که مجوز کار را شفاها از دادستان تهران گرفته‌ است.

این در حالی بود که تمامی کامیون‌ها و ادوات شهرداری حاضر در محل، چراغ‌های خود را خاموش کرده بودند و صدای موتورهای آنها به گوش می‌رسید.

پنجشنبه، ساعت 1:30 بامداد، توقف عملیات

ماجرا تا آن جا ادامه یافت که حدود ساعت 1:30 دقیقه بامداد پنجشنبه قرار شد با توجه به اظهارات معاون شهردار تهران، خبرنگاران در محل حاضر شده و عوامل منابع طبیعی محل را ترک کنند و عملیات اجرایی تا روز شنبه متوقف شود.

پنجشنبه، ساعت 2:25 بامداد، ادامه‌ی دوباره‌ی عملیات

حدود ساعت 2:25 بامداد پنجشنبه مجددا عوامل شهرداری با روشن کردن پروژکتورهای سیار حمل شده به محل، عملیات تخریب و جمع‌آوری درختان قطع شده پارک جنگلی لویزان را آغاز کردند؛ این در حالی بود که علی رغم تماس‌های مکرر برقرار شده با کلانتری محل و ارائه شکایت از سوی منابع طبیعی استان تهران که در آن از وقوع جرم مشهود در منطقه گزارش شده بود، هیچ یک از عوامل این کلانتری در منطقه حضور نیافتند و عملیات تا حدود ساعت 4:30 دقیقه که خبرنگار ایسنا در محل حاضر بود همچنان ادامه داشت.

پنجشنبه، حضور جمعی از تشکل های غیردولتی و دانشجویان معترض به قطع درختان

عملیات شهرداری تهران در روز پنجشنبه صبح نیز ادامه داشت تا اینکه تعدادی از تشکل‌های غیردولتی زیست محیطی با حضور در منطقه نسبت به انجام عملیات قطع درختان اعتراض کردند و در این بین عوامل کلانتری نیز در محل حضور یافته و تعدادی از مردم محلی نیز با حضور در پارک ، خواستار عبور بزرگراه از داخل جنگل و تعدادی نیز خواستار عبور جاده از خارج جنگل بودند و در همین زمان اعلام شد که شهردار تهران قرار است در محل حضور یابد.

تشکل‌های غیر دولتی زیست محیطی نیز که در اعتراض به قطع درختان و تخریب بخشی از جنگل لویزان با در دست داشتن پلاکاردهایی در محل حضور یافته بودند، تصمیم گرفتند برای جلوگیری از ادامه تخریب با زدن چادر در محل نسبت به این امر جلوگیری کنند.

پنجشنبه حوالی ساعت 13، مدیر روابط عمومی شهرداری: هیچ درختی در شب گذشته قطع نشده است

بالاخره حدود ساعت 13 روز پنجشنبه مهندس حکمت، مدیر روابط عمومی و مهندس حیدرزاده مشاور زیست محیطی شهرداری تهران در محل حاضر شده و به سوالات خبرنگار ایسنا و دو روزنامه در زمینه مجوز تخریب جنگل‌های لویزان پاسخ گفتند اما هردوی آنها تاکید کردند که هیچ درختی شب گذشته قطع نشده است!

پس از آن حدود 40 نفر از دانشجویان دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران به همراه تعدادی از اساتید خود با یک دستگاه اتوبوس از کرج به پارک رسیدند و با پلاکاردهایی نسبت به قطع درختان در منطقه اعتراض کردند.

در این بین برخوردهای لفظی میان جمعی که می گفتند از اهالی محل هستند با گروهی از دانشجویان به وجود آمد. این افراد با در دست داشتن چوب و چماق خواستار ترک محل توسط دانشجویان شدند که در پی خودداری آنان، با تهدید دانشجویان به درگیری و خروج دانشجویان، پایان یافت.

پنجشنبه بعدازظهر، پیگیری منابع طبیعی و توقف عملیات با دستور قاضی کشیک تا شنبه

مدیر کل منابع طبیعی استان تهران نیز که از شامگاه چهارشنبه در محل حاضر شده بود با ارائه دادخواستی به یکی دیگر از شعب ادسرای عمومی و انقلاب تهران سرانجام توانست در بعد از ظهر پنجشنبه دستور توقف عملیات را تا روز شنبه از قاضی کشیک دادسرای ناحیه 4 عمومی و انقلاب تهران بگیرد. بدین ترتیب عملیات شهرداری تا لحظه مخابره این خبر همچنان در منطقه متوقف است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates