18.03.2003

رهبر، فرمان گسترش تشکیلاتی شورای نگهبان را داده است

منبع: پیک نت
در پی اعتراض های همه جانبه به بودجه شورای نگهبان فاش شد

در پی اعتراضات اخیر چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به گسترش تشکیلاتی شورای نگهبان و تاسیسات هسته های اطلاعاتی در سراسر کشور، که اکنون منجر به درخواست بودجه 10 میلیارد تومانی از سوی این شورا شده، روابط عمومی شورای نگهبان خطاب به رئیس مجلس توضیحاتی داد. این توضیحات خود افشاگر بخش دیگری از مسائل پشت پرده حکومتی شد که تاکنون اینگونه بصورتی رسمی در باره آن سخن گفته نشده بود. شورای نگهبان در توضیح به رئیس مجلس فاش ساخت:

لازم است بخشی از رهنمودهای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای محترم شورای نگهبان مورخ ‌٢٨/٤/٧٩ بار دیگر مورد توجه قرار گیرد.

معظم‌له در آن دیدار خطاب به اعضای این نهاد قانونی تصریح کرده‌اند که

“… یک تشکیلات ثابت، قوی و چابک و آماده به کاری را در تمام سال داشته باشید، شما می‌توانید به تعداد حوزه‌هایی که مهم‌اند و در کشور هستند، عناصر ثابت داشته باشید … یک مرکز تحقیقات فقهی و حقوقی تشکیل بدهید که کارآمد باشد … باید شما بانک اطلاعات داشته باشید … البته بودجه لازم دارد. باید دولت این بودجه را به شما بدهد. این جزو مخارج حتمی است و از خیلی از کارهایی که می‌شود اهمیتش بیشتر است …”

شورای نگهبان در توضیحات خود، این گفته رهبر را قانون تلقی کرده و در ادامه می نویسد:

” براین اساس، شورای نگهبان قانون اساسی در راستای انجام وظایف قانونی خود، از همان سال اقدام به ساماندهی سازمان اداری خود و نیز تشکیل دفاتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان‌ها کرده است. ”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates