18.03.2003

سخن روز در رکاب هاشمی چه کسی شمشیر می زند؟

منبع: پیک نت

از روزی که مردم تهران اقای هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت را که قرار بود نماینده اول تهران و رئیس مجلس ششم شود به نفر سی و پنجم فهرست انتخاباتی فرستادند، ایشان در هر مصاحبه ای گریزی هم به دهه 60 می زد و شرایط امروز کشور را با ان دوران مقایسه می کرد. دوران جنگ و کشتار و ترور و زندان و شکنجه و اعتراف و اعدام و تغییر قانون اساسی و پذیرش برنامه تعدیل اقتصادی.

سلسله ای از فجایع که هر یک بدنبال خود دیگری را آورد و دور خونین انحراف از مسیر واقعی انقلاب 57 را کامل کرد.

دوم خرداد 76 نخستین تلاش برای گسست از ادامه این دوران بود. دورانی که اتفاقا در مورد مسئولیت شخص ایشان در همه این وقایع خونین هنوز سخن های ناگفته و اطلاعات انتشار نایافته بسیار است و هنوز اکبر گنجی را از جمله به جرم بازگویی و نه بازگویی که اشاره به گوشه ای از انها از زندان رها نمی کنند.

از فردای انتخابات اخیر شوراها، به رویای خونین دهه 60 هاشمی رفسنجانی، عاشورای حسینی هم اضافه شده است.

او چند روز پیش در مصاحبه ای با روزنامه جمهوری اسلامی که خلاصه ای از آن در شماره 25 اسفند پیک منتشر شد، گفت : الان شرایطی است که باید مثل امام حسین(ع) قیام کرد و برخورد کرد و شمشیر کشید و یا به طرف شمشیری که دیگران کشیده‌اند، رفت و به جهاد پرداخت و مانند دوره امام حسن(ع) نیست که باید کوتاه بیاییم و صبر کنیم و یک چیزهایی را از سرمان بگذرانیم.”

همه مردم ما در این بیست و پنج سال تجربه عاشورائی و دهه شصتی را که هاشمی رفسنجانی درباره آن سخن می گوید از سر گذرانده اند. حاصل آن را هم در برابر دیدگان دارند: گورستان هائی که همانند شهرک ها در کنار شهرهای بزرگ و کوچک ایران آباد شده اند و شمار عزادارانی که آمار آنها کم نمی شود.

تکرار رویاروی خونینی که مجاهدین را به کام خود کشید و از دل ان گام به گام خیانت به انقلاب بیرون آمد، بدون هیچ تردید یک کابوس ملی است.

نه آن دهه خونین از کارنامه هاشمی رفسنجانی پاک می شود و نه راه اندازی یک عاشورای حسینی از شمار شاهدان زنده آن دهه می کاهد. همه می دانند، همانگونه که آن دهه خونین برای رسیدن به این جاه و مقام و ثروت بود، این عاشورای حسینی و گریز به کربلا هم نه برای اسلام، که برای دفاع از آن ثروتی است که با ثروت شیوخ بزرگ عربستان سعودی اکنون برابری می کند. برای این ثروت البته هم باید شمشیر زد، اما آن ها که قرار است در این رکاب هاشمی رفسنجانی شمشیر بزنند قطعا مردم نیستند. زمان “سردار”ی سالهاست گذشته؛ زمان گذشته!

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates