26.01.2006

اعلام آمادگی ایران برای برقراری پرواز مستقیم به آمریکا

خُسن آقا: حتمان می‌خواهند برای زدن چند هواپیما به چند برج آمریکایی خودشون رو آماده کنند.
پیک ایران: سازمان هواپیمایی کشوری با ارسال نامه ای به سازمان هواپیمایی آمریکا اعلام آمادگی کرد تا خط پروازی مستقیم تهران-نیویورک و یا تهران-لوس آنجلس برقرار شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری”مهر”، گفته می شود دستور برقراری پرواز مستقیم به امریکا را رییس جمهوری و به منظور پاسخ به درخواست های ایرانیان مقیم آمریکا صادر کرده است.
مشاور رسانه ای سازمان هواپیمایی کشوری با تایید این خبر به خبرنگار “مهر” گفت: از آنجایی که پروازهای بین المللی ما از تهران به بسیاری از پایتخت های کشورها به طور مستقیم برقرار می شود، برقراری این خط پروازی در اولین مرحله پاسخ مثبتی به همکوطنان مقیم آمریکا است.
رضا جعفرزاده افزود: انگیزه برقراری این خط پروازی از سفر رییس جمهوری به آمریکا و دیدار با هموطنان خارج از کشور آغاز شد و این درخواست مردمی و به حقی بود که از مقامات ایرانی داشتند.
وی ادامه داد: اگر چه برقراری این خط پروازی برای تجار و بازرگانان نیز مقرون به صرفه است اما مساله مهم جلوگیری از سردرگمی و صرف هزینه های گزاف هموطنانمان بوده زیرا باید از طریق اروپا یا کشورهای منطقه به آمریکا می رفتند.
جعفرزاده گفت: از آنجایی که حمل و نقل هوایی زنجیره ای متصل به هم بوده و سازمان های هواپیمایی تحت پوشش سازمان بین المللی ایکائو با رقم 188 کشور تحت مقررات واحدی فعالند ، اهمیت به گسترش ارتباطات و فراهم کردن زمینه های بهره مندی از این وسیله حرکتی انسانی و پسندیده است.
مشاور رسانه ای سازمان هواپیمایی کشوری اظهارداشت: این سازمان هم اکنون منتظر پاسخ سازمان هواپیمایی آمریکا برای برقراری خط پروازی مستقیم به نیویورک و لوس آنجلس است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates