26.01.2006

رهبران سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به دادگاه انقلاب احضار شدند. کارگران اعلام کردند دست به اعتصاب خواهند زد

رادیو فردا: ابراهیم مددی، منصور حیات غیبی، سید داوود رضوی، سعید ترابیان، علی زادحسین و غلامرضا میرزایی از اعضای هیات مدیره سندیکای شرکت واحد از طریق تماس تلفنی برای روز پنجشنبه به دادگاه احضار شدند. سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با صدور اعلامیه ای رانندگان و کارکنان شرکت واحد را به اعتصاب فرا خواند. در اعلامیه مذکور از همه رانندگان شیفت های صبح و عصر و کارگران تعمیرگاه ها در مناطق دهگانه و اتوبوس برقی و واحد گشت و امور اداری دعوت شده از صبح شنبه هشتم بهمن ماه دست از کار بکشند و تجمع کنند و تا آزادی منصور اصانلو و به رسمیت شناخته شدن سندیکا و انعقاد پیمان دسته جمعی ششم به اعتصاب در همه مناطق ادامه دهند. منصور حیات غیبی در مصاحبه با رادیو فردا با تاکید بر این که آخرین پیمان دسته جمعی کار کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه 25 سال پیش منعقد شده، می گوید: ما هیچ گونه عقب نشینی نسبت به خواسته هایمان در مقابل وعده وعیدهای آقایان نداریم.

رهبران سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، تلفنی به دادگاه انقلاب احضار شدند. ابراهیم مددی، منصور حیات غیبی، سید داوود رضوی، سعید ترابیان، علی زادحسین و غلامرضا میرزایی از اعضای هیات مدیره سندیکای شرکت واحد از طریق تماس تلفنی برای روز پنجشنبه به دادگاه احضار شدند. سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با صدور اعلامیه ای رانندگان و کارکنان شرکت واحد را به اعتصاب فرا خواند. در اعلامیه سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به دستگیری منصور اصانلو رئیس هیات مدیره این سندیکا اشاره شده که از اولین روز دیماه به اتهام نامشخص در بازداشت موقت به سر می برند. در اعلامیه مذکور از همه رانندگان شیفت های صبح و عصر و کارگران تعمیرگاه ها در مناطق دهگانه و اتوبوس برقی و واحد گشت و امور اداری دعوت شده از صبح شنبه هشتم بهمن ماه دست از کار بکشند و تجمع کنند و تا آزادی منصور اصانلو و به رسمیت شناخته شدن سندیکا و انعقاد پیمان دسته جمعی ششم به اعتصاب در همه مناطق ادامه دهند. منصور حیات غیبی در مصاحبه با رادیو فردا با تاکید بر این که آخرین پیمان دسته جمعی کار کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه 25 سال پیش منعقد شده، می گوید:
منصور حیات غیبی: طی چند نشست که با مسئولین داشتیم از روز آزادی ما تا امروز، متاسفانه هیچگونه عکس العمل و مطالب مثبتی انجام ندادند و خواسته های کارگران همینطور جمع شده و فقط وعده و وعید است که از سوی مسئولان شنیده می شود، بخصوص درخواست اول کارگران شرکت واحد، آزادی آقای منصور اصانلو رئیس هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد بوده و خواسته بعدی ایجاد تشکل صنفیشان که همان سندیکا است که در پی تفاهمنامه ای که در 13 آبان 83 که به تایید و امضای آقای خالقی و صفدرحسینی رسیده، هیچگونه عکس العملی نشان ندادند و سندیکا را همانطور مانند همیشه غیرقانونی می خوانند و کارگران تحت فشار هستند و پیمان دسته جمعی ششم را می خواهند که متاسفانه فقط ما اعمال فشار و نفوذ آقایان را می بینیم. به طوری که امروز شوراهای کار اسلامی که همان شوراهای کارفرمایی هستند، در وزارت کار تهران واقع در خیابان آزادی تجمع کردند و مراجعه به این سازمان داشتند که از این نهضت کارگری جلوگیری به عمل بیاید، به طوری که در رابطه با شکایت حمله شورایی ها و خانه کارگر که در 19 اردیبهشت 84 به سندیکای کارگران شرکت واحد داشتند، این طیف مخالف پرونده سازی برعلیه کارکنان شرکت واحد و هیات مدیره و رئیس آن کردند که الان پرونده ما در دادگاه انقلاب است و متاسفانه آقای منصور اصانلو هنوز در بازداشت به سر می برد و کارگران خواهان آزادی هرچه سریعتر ایشان هستند.

مسعود ملک (رادیو فردا): پیمان دسته جمعی ششم چیست؟

منصور حیات غیبی: پیمان پنجم ما مورخ سال 59 بوده و از آن سال به بعد هیچ پیمانی به امضا نرسیده. تورم و خواسته های کارگر نسبت به شرایط اضافه می شود و الان چیزی در حدود 30 مورد در پیمان نوشته شده طبق قانون و موادی که در قانون کار و قانون اساسی جمهوری اسلامی به ثبت رسیده، ولی اجراکننده اش ضعیف عمل کرده، به صورتی که هیچ گونه از مواردی که نوشته شده جامه عمل نپوشانده اند و کارگران خواستار رسیدگی و اجرای این قوانین هستند. در ضمن فردا از سوی دادگاه انقلاب تعدادی از اعضای هیات مدیره که دستگیر شده بودند، دوباره احضار شدند به دادگاه بدون هیچ برگه و احضاریه ای. فقط تلفنی گفتند آقایان مددی، ترابیان، حیات غیبی، داوود رضوی، علی زادحسین، غلامرضا میرزایی به صورت تلفنی احضار شدند که فردا مشخص است این عزیزان حتما بازداشت می شوند و به زندان اوین انتقال داده می شوند.

م . م: آقای حیات غیبی رانندگان و کارکنان شرکت واحد پیشتر هم برای خواسته هایشان دست به اعتصاب زدند. آیا هیچ چشم اندازی و برنامه ای برای اعتصاب این بار هست؟

منصور حیات غیبی: کارگران با وعده و وعیدهایی که به آنها داده شده، دیگر هیچ گونه عکس العملی نسبت به وعده هایشان انجام نمی دهند و خواسته شان تا کتبا به ثبت نرسد و به نتیجه نرسند، از این عمل هیچ گونه عقب نشینی ندارند. اولین خواسته کارگران آزادی آقای منصور اصانلو رئیس هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد است و نماینده واقعیشان است. در درجه دوم به رسمیت شناختن تشکل و نهاد صنفیشان که همان سندیکا است، سوم انعقاد پیمان ششم دسته جمعی که باید به سثبت برسد و تا وقتی که به نتیجه نرسند این اعتصاب ادامه دارد و نمایندگان کماکان در کنار آنان خواهند بود، چون این نمایندگان قسم خورده هستند و باید طبق قسمی که خوردند به وفای عهد و وظیفه شان عمل کنند و ما هیچ گونه عقب نشینی نسبت به خواسته هایمان در مقابل وعده وعیدهای آقایان نداریم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates