26.01.2006

احمدی نژاد عراق را به دست داشتن در انفجارهای اهواز متهم کرد

ایسنا:
احمدی نژاد: ردپای اشغال‌گران عراق در حوادث اهواز به روشنی مشخص است
دشمنان بدانند با ترورهای ناجوانمردانه نمی‌توانند خللی در اراده‌ی ملت ایران وارد کنند

رییس‌جمهور با ابراز تاسف شدید از شهید و مجروح شدن تعدادی از هموطنان در حوادث تروریستی اهواز به دست مزدوران بیگانه گفت: دشمنان بدانند با ترورهای کور و ناجوانمردانه مردم بی‌گناه نمی‌توانند هیچ خللی در اراده‌ی مردم ایران به وجود آورند و دولت نیز با این اقدامات، عزم خود را برای خدمت به مردم جزم‌تر خواهد کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد، صبح روز چهارشنبه در جلسه‌ی هیات وزیران با تاکید بر این‌که در طول 27 سال گذشته آشکارا دست دشمنان را در آسیب زدن به جان و منافع مردم بی‌گناه کشورمان شاهد بوده‌ایم، تصریح کرد: در حوادث اهواز نیز ردپای اشغال‌گران عراق به روشنی مشخص است و آن‌ها باید مسوولیت این اقدامات جنایتکارانه خود را بر عهده گیرند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که مردم خوزستان با تقدیم بیش از 20 هزار شهید در دفاع مقدس خط مقدم ایستادگی در برابر اهریمنان بوده‌اند، تاکید کرد: دشمنان تصور نکنند با این اقدامات تروریستی می‌توانند از حرکت رو به جلوی مردم عزیز خوزستان که پرچمداران پاسداری و صیانت از اسلام، انقلاب و تمامیت ارضی ایران هستند، جلوگیری کنند.

رییس‌جمهور تصریح کرد: قطعا با این اقدامات کور و بی‌هدف، اراده‌ی ملت بزرگ ایران برای ایستادگی در راه انقلاب، پیشرفت و ترقی و آبادانی کشور تقویت خواهد شد.

احمدی‌نژاد با تاکید بر لزوم مبارزه با پدیده‌ی شوم تروریسم در سطح جهان تصریح کرد: برخی کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم در حالی که خود با ایجاد و تقویت گروهک‌های تروریستی در کشورهای اسلامی در پی ایجاد تفرقه میان ملت‌های مسلمان هستند، با تبلیغات دروغین به استفاده‌ی ابزاری از مقوله‌ی مبارزه با تروریسم می‌پردازند و این دلیل دیگری بر بی‌صداقتی آنهاست.

رییس شورای عالی امنیت ملی هم‌چنین وزارتخانه‌های امور خارجه، کشور، اطلاعات و نیروهای نظامی و انتظامی را موظف به پی‌گیری و برخورد شدید با عوامل حوادث اهواز در بعد داخلی و خارجی کرد و گفت: دستگاه قضایی نیز در مجازات عوامل مرتبط با این حوادث حتما جدی‌تر عمل خواهد کرد. سرعت و قاطعیت، لازمه‌ی کار قضایی است. ما نمی‌توانیم تحمل کنیم عده‌ای به خود اجازه دهند مردم بی‌گناهی را که به دنبال معیشت خود هستند، شهید و مجروح کنند.

رییس‌جمهور هم‌چنین معاون اجرایی خود و وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مامور کرد با سفر به اهواز ضمن اعلام تسلیت دولت و دلجویی از مجروحان و خانواده‌های قربانیان این حادثه از نزدیک امور مربوط به پی‌گیری علل و عواقب حادثه و رسیدگی به مجروحان را بررسی و در مراسم تشییع پیکر شهدا شرکت کنند.

در جلسه‌ی چهارشنبه هم‌چنین تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی به تصویب هیات وزیران رسید.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates