25.01.2006

ایران دارایی‌های خود را از ایتالیا خارج کرد

پیک ایران:
خبرگزاری فارس: معاون ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ایران در واکنش به حکم یک دادگاه ایتالیایی برای مسدون کردن یکی از حساب های متعلق به ایران تمامی ذخایر ارزی خود از بانک‌های ایتالیایی را خارج کرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، محمد جعفر مجرد در گفت و گو با روزنامه فایننشال تایمز ایتالیا را تنها کشوری دانست که ایران دارایی های خود را از آن خارج کرده است.
وی گفت: این تصمیم درمورد دیگر کشورهای اروپایی اتخاذ نشده است.
مجرد در ادامه خبر مربوط به خروج دارایی‌های ایران از بانک های اروپایی که به نقل از رئیس کل بانک مرکزی ایران منتشر شد را نوعی اشتباه در برداشت دانست و گفت:‌به هیچ وجه چنین تصمیمی اتخاذ نشده است.
وی در مورد علت خروج دارایی‌های ایران از بانک های ایتالیایی گفت: خروج دارایی‌های ایران از بانک های ایتالیایی به دلیل ترس ایران از تحریم های بین المللی نمی‌باشد بلکه این تصمیم در واکنش به یک پرونده حقوقی اتخاذ شده است.
براساس این گزارش در ماه دسامبر گذشته یک دادگاه در رم یکی از حساب‌های متعلق به سفارت ایران در رم را مسدود کرد تا به پرونده مربوط به کشته شدن سه آمریکایی به دست مبارزان فلسطینی در غزه رسیدگی کند.
مجرد در ادامه گفت: خروج دارایی‌های ایران از ایتالیا همیشگی نیست و اگر مبنای حقوقی قابل قبولی در این کشور پیاده شود ما حاضریم دارایی های خود به این کشور را بازگردانیم.
براساس گزارش صندوق بین المللی پول کل ذخایر ارزی ایران را در مجموع 6/39 میلیارد دلار اعلام کرده که از این رقم 6/30 میلیارد دلار در قالب پول سخت (25 میلیارد یورو، 17 میلیارد پوند) و 9 میلیارد دلار نیز در قالب دارایی‌های ارزی است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates