24.01.2006

منوچهر محمدی از استفاده از مرخصی درمانی و ادامه تحصیل محروم شد: پدر دانشجوی زندانی

رادیو فردا: پدر منوچهر محمدی از فعالان دانشجویی که برای معالجه به یک مرخصی چهارماهه به خارج از زندان رفته بود، در مصاحبه با رادیو فردا می گوید: قرار بود چهارماه مرخصی بدهند اما وسط کار گرفتند و بردند. گزارش داده بودند به تهران که منوچهر کار سیاسی دارد می کند. دانشجویان را تحریک می کند. منوچهر را که قرار بود دانشگاه برود محروم کردند. من از شما می خواهم صدای مارا به تمام دنیا و آزادیخواهان جهان برسانید. اینها چکاره هستند که جلوی علم را می گیرند. آیا این کار درست است؟

چندماه پیش مقامهای جمهوری اسلامی اعلام کردند دانشجویانی را که در زندان هستند، آزاد خواهند کرد. اما چنین مساله ای اتفاق نیافتاد. در همین راستا چند هفته پیش یکی از دانشجویانی که در جنبش دانشجویی ایران از دست اندکاران اولیه بود منوچهر محمدی که برای معالجه به یک مرخصی چهارماهه به خارج از زندان رفته بود، دست و پابسته به زندان بازگردانده شد.
پریچهر فرزام (رادیو فردا): آقای محمدی ممکن است بفرمایید خبر تازه ای از پسرتان دارید یا نه.

محمدی: والله خبر دارم. قرار بود چهارماه مرخصی بدهند برای لثه و دندان و اینها. گفتند اگر مصاحبه نکنی برو ترمیم دندانها. منوچهر در این چهار ماه هیچ مصاحبه نکرد. در فکر گذاشتن دندان بود. نصف دندانها را کاشته بود. گزارش داده بودند به تهران که منوچهر کار سیاسی دارد می کند. دانشجویان را تحریک می کند. آقای علیزاده هم روی گزارش آقای طبرزدی منوچهر را که قرار بود دانشگاه برود محروم کردند. نامه داده آقای علیزاده که جلویش را گرفتند. حتی مرخصی و ملاقات را هم جلویش را گرفتند. منوچهر را بعناوین مختلف اذیت میکنند. آیا در جامعه ما در دنیا کسی که جلوی علم را بگیرد، آقای علیزاده جلوی علم را می گیرد نمیگذارد این درس بخواند.

پ.ف: آقای محمدی الان می دانید که منوچهر محمدی در کدام زندان هستند.؟

محمدی: بله در زندان اوین هستند.

پ.ف: باهاشون توانستید تماس بگیرید؟ کسی از طرف شما رفته او را ملاقات کند؟

محمدی: ملاقات نمی دهند آقای علیزاده گفت نه اجازه … نامه داده. نامه کتبی. من به گفته اظهارات آقای طبرزدی می گویم. گفته منوچهر را محروم کرده اند. من از شما می خواهم صدای مارا به تمام دنیا و آزادیخواهان جهان برسانید. ببینید کسی که جلوی علم امروز را میگیرد اینها چکاره هستند که جلوی علم را می گیرند. آیا این کار درست است؟

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates