24.01.2006

گدایی های مدرن (دزدی‌های جدید)

وبلاگ فریاد بی صدا:
– مدتیه بر روی تلفن های همراه یا همون موبایل های همیشه غیر قابل دسترس و خراب ملت شریفه ایران , پیغامی ظاهر میشه با این عنوان که : برای دیدن فال خود شماره های 1 تا 5 را فشار بدهید . فشار دادن یکی از این شماره ها باعث واریز شدن مبالغی از 1000 تا 50 هزار تومان به حساب سازمان بهزیستی تهران میشه ! خیلی از مردم هم نا آگاهانه این ارقام رو فشار دادن و بجای دیدن فال خودشون با پیغام تشکری مبنی بر پرداخت فلان مبلغ به حساب بهزیستی مواجه شدن و بعد این ارقام ناقابل در قبض های تلفنشون درج شده و یک دفعه کسی که هزینه موبایلش در هر دوره 10 هزار تومن می اومد , شده بود 60 – 70 هزار تومن !!!! این اقدام با موج شدید اعتراض های مردم روبرو شد و در نهایت دیروز شرکت مخابرات اعلام کرد کسانیکه اشتباهی چنین ارقامی رو وارد کردن میتونن با فشار دادن شماره 7 این عملیات رو باطل کنن . اما جالبترین نکته ای که در این گدایی قانونی و شرعی اونهم در مملکت امام زمان و سرزمین آریایی – اسلامی به چشم میخوره اینه که تا حالا هیچ ارگان و سازمانی , نه دولت و نه بهزیستی و نه مخابرات و نه دادگستری و دیوان قضایی اعلام نکردن که این کار خلاف قانون و یک کلاهبرداری دولتیه !!!!!
حالا این امر ختم به خیر شد توسط هوشیاری مردم ولی مبالغی که بهزیستی از این کلاهبرداری به جیب زده رو میدونین چقدر بوده ؟ چیزی در حدود 140 میلیون تومان فقط از افرادی که این مبالغ رو اصلن مهم ندونستن و پیگیر ماجرا نشدن !!!!!!!
– جدیدن در تهران شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی دست به ترفندهایی زدن که خوبه بهش پرداخته بشه و کاربران اینترنتی رو آگاه کنیم . جدیدن شماره های 10 رقمی ای رو بنام شماره های هوشمند به کاربردان اینترنت میدن که بانی این اقدام هم شرکت مزدور پارس آنلاین بوده . شیوه کار به این صورته که شما این شماره تلفن رو در کامپیوتر وارد میکنن , بدون هیچ username یا password و جای اونها رو خالی میذارید . به محض شماره گیری , شما به اینترنت وصل میشین و طبق گفته این شرکت ها هزینه مصرف اینترنت شما بر روی قبض های تلفن شما میاد . اما نکته ای که خیلی از افراد نمیدونن اینه که :
– مبلغی که برای هر کاربر بر روی قبض میاد بر حسب اینترنت های پر سرعت محاسبه میشه که رقمی بسیار بالاست و به ازای هر ساعت 800 تومان محاسبه میشه و از طرفی شرکت مخابرات هم برای هر ساعت مصرف کاربران مبلغی رو بعنوان تعرفه مخابراتی دریافت میکنه از مشترک تلفن ! و این یعنی دو تا 4 برابر شدن هزینه استفاده از اینترنت .
– با چنین کاری شناسایی و کنترل کسانیکه از اینترنت استفاده میکنن بسیار ساده تر میشه و دیگه نیاز نیست که مسئولین سرورها چندین ساعت بگردن و فلان شخص رو پیدا کنن . خیلی راحت میدونن چه کسی و با چه شماره ای به اینترنت وصل شده و در چه سایتهایی گشته و چه کارهایی کرده !

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates