24.01.2006

انتصاب های فامیلی بي وقفه ادامه دارد

پیک ایران: روز ، ميثم تواب : به گزارش خبرنگار روز، فاطمه رجبی همسرغلامحسین الهام سخنگوی دولت، چندهفته پس از آن که که به گونه اي اغراق آميز در يک مقاله جنجالي تعریف و تمجید از رییس جمهوری پرداخت به سمت مسئول سایت احمدی نژاد منصوب شده است. وي چند هفته پيش در يادداشتي مدعي شده بود كه احمدي نژاد “بي نظيرترين” و “محبوب ترين” رئيس تاريخ ايران است و گفته بود كساني كه به وي خرده مي گيرند با “سيا” و “موساد” در ارتباط هستند.

غلامحسین الهام چندی پیش در جلسه مطبوعاتی خود با خبرنگاران گفته بود استفاده از بستگان مسئولین در پست هاي دولت جديد شایعه مخالفان است.

انتصابات فاميلي

اويل ابان ماه سال جاری جمعی از فعالین ستادهای انتخاباتی احمدی نژاد با ارسال نامه ای به وی، از وضعیت انتصاب افراد نزدیک به وی در سمت های مختلف گلایه کردند. درمتن این نامه آمده بود: “مردم ايران بسيار باهوش و فوق العاده صبورند، و با هيچ كس عقد اخوت نبسته اند و به موقع جواب خود را مي دهند و لذا نبايد سكوت مردم را به معناي حمايت گرفت. اين تذكر جدي است!” در ادامه این نامه لیستی از سمت های مختلفی که درآنها از افراد بسیار نزدیک به تنها دو تن از مديران رياست جمهوري [زريبافان دبير هيات دولت و هاشمي ثمره مشاور ارشد رييس جمهور و خواهرزاده باهنر] استفاده شده، آمده بود: مددي سرپرست رفاه [باجناق آقاي زريبافان]، سيدمحسن نبوي: عضو هيات مديره شركت سرمايه گذاري خارجي [داماد زريبافان]، عليرضا مددي: مديركل وزارتي وزارت تعاون [برادرزاده باجناق زريبافان، ناظمي اردكاني: وزير تعاون [شوهر عمه داماد زريبافان]، دانش جعفري: وزير اقتصاد [پسر عمه پدر داماد زريبافان]، مهندس مهدي هاشمي ثمره: مديركل وزارتي وزير نيرو [برادر هاشمي ثمره]، خانم قند فروش : مشاور خانواده وزير كشور [همسر برادر هاشمي ثمره]، عبدالحميد هاشمي ثمره: معاون وزير صنايع [برادر هاشمي ثمره]، آقاي موسي پور: معاون پارلماني وزير كشور [شوهر دختر خاله زريبافان]، …

چندی پیش نيز سایت محافظه کار عارف نیوز نوشت که فرزند 29 ساله مرتضی نبوی مدیر مسئول روزنامه محافظه کار رسالت، به برکت دامادی زریبافان، عضو یک شرکت سرمایه گذاری خارجی شده است. پس از آن گفته شد که مصطفی پورمحمدی وزیر کشور یکی از اقوام نزدیک خود را سمتی مهم در این وزارت خانه گمارده است. اين سايت نوشت علی اصغر کاراندیش مدیرکل انتخابات کشور، یکی از اقوام نزدیک وزیر، حلقه انتخاباتی وزارت کشور را به جمعی دوستانه و فامیلی تبدیل کرده است. عارف نیوز تاکيد داشت علي اصغر كارانديش پيش از اين معاون امور مجلس سازمان بهزيستي كل كشور بوده كه به دليل برخي مسايل مالي و…از كار بركنار شده است.

نوبت به شهرستان ها رسيد

به گزارش خبرنگار روز، روال انتصابات فاميلي ظاهراً به تدريج به به استان های کشور نیز سرایت کرده است. درتازه ترین انتصاباتی از این نوع يكي از استاندارن استان هاي مركزي كشور به جهت برقراري رابطه نزديك تر با نماينده ولي فقيه در استان و كسب اعتماد وي، عروس او را به عنوان مشاور خويش در امور بانوان منصوب كرده است. همچنين، يكي از استانداران استان خراسان فرزند يكي از نمايندگان مجلس خبرگان را به عنوان مشاور خويش در امور جوانان منصوب كرده است كه اين انتصاب موجبات برخي اعتراضات از سوي تشكل هاي غيردولتي را در سطح استان نيز پديد آورده است.

چندي پيش نيز سايت عارف نيوز گزارش داده بود پس از آنکه همسر استاندار آذربايجان غربي راضي نشده از تهران به محل كار جديد وي برود، با دادن يك پست مديريتي در استان، رضايت وي را براي رفتن به شهرستان جلب كرده است. این استاندار با سپردن سمت مشاور اموربانوان استانداری تلاش کرده است رضایت همسر خود را برای انتقال به شهرستان به دست بیاورد.

روند فامیل سالاری و انتصاب بستگان درجه یک و دو در سمت های مختلف کماکان ادامه دارد…

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates