31.12.2005

آغاز بکار ترور و آدمربایی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه !

پیک ایران: فدراسیون دانشجویان ایرانی طرفدار صلح و حقوق بشر – شاخه ترکیه : امیر فرشاد ابراهیمی عضو فعال “فدراسیون دانشجویان ایرانی طرفدار صلح و حقوق بشر ” که به منظور دفاع از تز دکترای خویش به ترکیه بازگشته است شامگاه روز گذشته 29 دسامبر2005 در حالیکه به دعوت بخش خبر تلویزیون دولتی ترکیه ” ت ر ت ” در یک میزگرد تلویزیونی در رابطه با احتمال حمله آمریکا به ایران و سیاستهای خصمانه دولت احمدی نژاد ، حضور داشته ، توسط افراد ناشناس محل اقامتش مورد کاوش و سرقت قرار گرفت .
از آنجائیکه افراد فوق تنها اسناد و مدارک و کامپیوتر نامبرده را با خویش برده و پس از سرقت نیز اقدام به جاسازی دستگاه شنود در محل نموده که توسط پلیس آنکارا کشف گردیده وپیشتر نیز با تماس تلفنی اقدام به تهدید وعودت ایشان به کشور ایران نموده اند مسلم است که این حرکت اقدامی است سیاسی و از ناحیه دولت جمهوری اسلامی ایران .
لذا ما ” دانشجویان ایرانی مقیم ترکیه ” ضمن تقبیح و محکوم نمودن این حرکت ، آغاز بکار دوباره ستاد ترور و ارعاب جمهوری اسلامی در ترکیه را احساس می نمائیم ، چرا که چندی پیش نیز( 15 دسامبر) سه پناهجوی سیاسی کرد ایرانی به نامهای عبدالرحمان تاجیک ، علیرضا کامکار و هوژان ایوبی پس از آنکه بارها مورد تهدید تلفنی قرار گرفته بودند در حالیکه آنکارا را به مقصد ازمیر ترک می گفتند ، ربوده شده و تا کنون علیرغم پیگیری های کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در آنکارا و سازمان امنیت ترکیه هیچ خبر و اطلاعی از آنان بدست نیامده است .
لازم به توضیح می دانیم سفیر پیشین دولت ایران در ترکیه به دلیل آنکه در بیش از چهارده مورد ترور وآدمربایی مخالفان جمهوری اسلامی در ترکیه حضور مستقیم داشت از این کشور به عنوان عنصرنامطلوب دیپلماتیک اخراج گردیده . نامبرده (منوچهرمتکی ) هم اکنون وزیر امورخارجه دولت ایران می باشد .
لذا از تمامی سازمانهای فعال حقوق بشری درخواست توجه بیش از پیش نسبت به جان دانشجویان و مخالفان سیاسی جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکیه را داشته .
یاد آوری می نمائیم بیش از پانزده هزار پناهجوی سیاسی ایرانی هم اکنون مقیم ترکیه می باشند که اغلب در وضعیتی بسیار دهشتبار وناامنی های گسترده بسر می برند .

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates