31.12.2005

روزنامه اسپانیایی الپائیز ورود احمدی نژاد به سیاست را با ورود فیلی به مغازه کریستال فروشی مقایسه کرد

رادیو فردا: روزنامه اسپانیایی الپائیز در شماره روز جمعه نوشت: 27 سال پس ازپیروزی انقلاب اسلامی در ایران، اینچنین به نظر می آید که محمود احمدی نژاد هنوز به شکست این انقلاب پی نبرده است. روزنامه در ادامه ورود احمدی انژاد به صحنه سیاست در جمهوری اسلامی ایران را با ورود فیلی به مغازه کریستال فروشی مقایسه کرده و نوشت: وی با پیروزی بر اکبر هاشمی رفسنجانی، رویاهای بسیاری از آیت الله ها را نقش بر آب کرد و توانست در عرض چند ماه، سالها کوشش برای نزدیکی به غرب را به هدر دهد. تحلیلگر الپائیز، افزود: این پاسدار سابق شاید فراموش کرده است که اکثریت رهبران جمهوری اسلامی را غیر نظامیان تشکیل می دهند و آیت الله ها قشر برجسته ای هستند که سر خوشی با اونیفورم پوشها ندارند. الپائیز بر این نظر است که اگر احمدی نژاد و همراهان پاسدار خود به این روش ادامه دهند، در ماه های آینده آیت الله های تهران را مجبور به اتحاد با غرب برای مقابله با دولت جدید خواهند ساخت.
احمد رافت (رم) (rm) صدا | (wma) صدا [ 2:34 mins ]

«جنگ لفظی احمدی نژاد»، مقاله ای است که روزنامه اسپانیایی الپائیز در شماره روز جمعه منتشر ساخت.
احمد رافت (رادیو فردا): الپاییز می نویسد: محمود احمدی نژاد پس از آن که هلوکاست یا یهودی کشی در جریان جنگ جهانی دوم را افسانه خواند و خواهان انتقال اسرائیل به آلاسکا شد، در پیامش به مناسبت میلاد عیسی مسیح تلاش نمود مسیحیان را نیز قانع به پذیرش اصول انقلاب اسلامی آیت الله خمینی کند.

الپاییز افزود: 27 سال پس ازپیروزی انقلاب اسلامی در ایران، اینچنین به نظر می آید که محمود احمدی نژاد هنوز به شکست این انقلاب پی نبرده است. روزنامه الپائیز در ادامه ورود محمود احمدی انژاد به صحنه سیاست در جمهوری اسلامی ایران را با ورود فیلی به مغازه کریستال فروشی مقایسه کرده و نوشت: شعار اصلی دولت کنونی تهران، می شود و می توانیم است. احمدی نژاد برپایه تحلیل روزنامه اسپانیایی با ورودش به صحنه سیاست و پیروزیش بر علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رویاهای بسیاری از آیت الله های ایرانی را نقش بر آب کرد و توانست در عرض چند ماه سالها کوشش برای نزدیکی به غرب و جستجوی راهی برای همزیستی با دیگران را به هدر دهد.

تحلیلگر الپائیز، سخنان احمدی نژاد مبنی بر نفی وجود اسرائیل و هلوکاست را نوعی جهاد علیه جهان دانست و افزود: این پاسدار سابق شاید فراموش کرده است که اکثریت رهبران جمهوری اسلامی را غیر نظامیان تشکیل می دهند و آیت الله ها قشر برجسته ای هستند که سر خوشی با اونیفرم پوشی ها ندارند. الپائیز بر این نظر است که اگر محمود احمدی نژاد و همراهان پاسدارش به این روش ادامه دهند، در ماه های آینده آیت الله های تهران را مجبور به اتحاد با غرب برای مقابله با دولت جدید خواهند ساخت.

در خاتمه الپاییز نوشت: محمود احمدی نژاد و یارانش احتمالا قدرت مقابله با فشارهای رو به افزایش از خارج و موقعیت انفجاری داخل را نخواهند داشت و در آینده ای نزدیک مجبور به عقب نشینی از قدرت خواهند شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates