30.12.2005

فواید 5/2 میلیارد تومان جام جهانی برای یک شرکت خودمانی!

بازتاب: یکی از بینندگان «بازتاب» با ارسال پیامی از درآمد بادآورده 5/2 میلیارد تومانی یک آژانس توریستی مرتبط با گرانندگان ورزش در اعزام تماشاگران ایرانی به جام جهانی خبر داده است.

ماجرا از اینجا آغاز شد که بنا بر سهمیه‌ای که در نهایت زور به دست آمد، ایران توانست دو هزار نفر را به عنوان تماشاگر رسمی به آلمان ببرد تا از حمایت تماشاگران رسمی در بازی‌های بزرگ جام جهانی بهره گیرد. این دو هزار نفر، به طور معمول در کشورهای مختلف از تماشاگران حرفه‌ای و به خصوص لیدرهای کانون‌های تماشاگری باشگاه‌ها تشکیل می‌شوند تا به عنوان هدایت‌کننده دیگر تماشاگران از آنان بهره برده شود.

اما همان‌گونه که همه چیز فوتبال ما با دنیا تفاوت دارد، این سهمیه به لحاظ موقعیت و شرایط خاص خودش در اختیار قشری خاص از جامعه قرار گرفته است.

وقتی تیغ حرکت تحسین‌برانگیز شبکه خبر و داود عابدی به این موضوع نشانه رفت، مشخص شد، هزینه حضور هر تماشاگر ایرانی در جام جهانی به مدت چهارده روز شامل قیمت بلیت، ترانسفر و قیمت هتل سه‌ستاره با صبحانه، رقمی بالغ بر چهار میلیون و هشتصدهزار تومان است!

تحقیق گروه ورزش شبکه خبر نشان داد که بر اساس ارقام رسمی موجود در اینترنت، قیمت هتل، ویزا، بلیت و ترانسفر، رقمی در حدود سه میلیون تومان است که اگر از باقی‌مانده چشم‌پوشی کنیم، یک میلیون و هشتصد هزار تومان بلاتکلیف می‌ماند؛ رقمی که در تعداد دو هزار نفری تماشاگران، چیزی حدود سه میلیارد و ششصد میلیون تومان است!

اما موضوع وقتی جالب‌تر شد که در اثر فشارهای رئیس سازمان ورزش، گروه تورهای ورزشی، این رقم را به 450 هزار تومان کاهش داده و به قول معروف، «آتش به مال خودش زد»!

اما مشخص نیست، با این تحقیق بزرگوارانه در جهت تسهیل حضور تماشاگران، تکلیف باقی‌مانده آن رقم؛ یعنی یک میلیون و 350 هزار تومان دیگر ـ و برای 2000 نفر خالق، رقم دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان ـ چه می‌شود؟
آیا فدراسیون فوتبال بابت واگذاری این امتیاز به گروه تورهای ورزشی، این مبلغ را گرفته است؟

آیا گروه تورهای ورزشی، می‌خواهد تماشاگران را غافلگیر کند و به جای هتل سه‌ستاره، به هتل پنج ستاره ببرد؟
حال یک نفر جوابی به این تناقض‌های آشکار بدهد تا معلوم شود، دور و بر این موضوع چه خبر است؛ موضوعی که به موفقیت تیم ملی کشورمان گره خورده و اگر اشتباهی صورت بگیرد، همان اتفاقات سال 98 در ورزشگاه‌ها رخ داده و اجیرشده‌های بیچاره جای تماشاگران فوتبال را گرفته تا به اندک پول‌ توجیبی منافقین در اروپا دست یابند.

دعای خیر هزاران انسانی که استخوان‌هایشان در سرمای زمستان و سکوهای یخ‌زده آزادی می‌ترکد، بدرقه راهتان! انشاءالله، گرمای هوا در تابستان 2006 موجب نشود، مثل استادیوم آزادی و تماشاگران واقعی آن، گرمازده شوید و یک لیوان آب را پانصد تومان بخرید!

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates